וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרצת מחסום רכבת? הקנס בדרך

עמית בן-ארויה

11.8.2010 / 9:12

הרכבת דורשת 450 שקלים מכל נהג שגרם נזק למחסום. "אנו מקווים כי הגברת האכיפה הפלילית והליכים אזרחיים לחיוב הפורצים בתשלום הנזקים יתרמו להגברת מודעות הנהגים"

ביום חמישי שעבר, שבו אירעה תאונת הרכבת הקשה ליד קרית גת שבה נהרגו שבעה בני משפחה שנסעו במיניבוס שפרץ את מחסום המסילה ועלה עליה, שיגרה הרכבת מכתבי דרישה ל-50 בעלי רכב שפרצו מחסומי רכבת וגרמו להם נזקים בחודשים האחרונים. צירוף המקרים מוזר ומפתיע, אך אין קשר בין האירועים. מכתבים אלה הם תולדה של תאונות קלות, שבהן המחסום נפרץ ונגרם נזק שתוקן תוך שעתיים לכל היותר.

כדי למנוע תאונות דרכים משקיעה הרכבת בהסברה, בהצבת תצפיתנים ובאמצעים טכנולוגיים שונים, נוסף לעבודת המשטרה. למרות זאת, נהגים ממשיכים לפרוץ מחסומים מתוך פזיזות, חוסר תשומת לב או רצון לעבור לפני שהרכבת תעכב אותם למשך מספר דקות.

מעבר לסיכון חיי אדם נגרם לרכבת נזק כספי ותדמיתי. בכל אירוע של פריצת מחסום נאלצת הרכבת לשנות במעט את תנועת הרכבות באזור, לעתים עד כדי עצירה מוחלטת של התנועה.

הטיפול המשפטי בתופעה שעליו אחראי עו"ד נתן בודה, מנהל מחלקת הנזיקין במשרד עו"ד שרגא בודה, מתמקד במשלוח דרישות תשלום לנהגים. בהמשך, אם לא יוסדרו החובות, יוגשו גם תביעות משפטיות נגד פורצי המחסומים. אלה מזוהים על ידי התצפיתנים או מתועדים על ידי אמצעי מעקב בשטח. משרד התחבורה מעביר למשרד בודה את פרטי בעל הרכב, כדי שניתן יהיה לאתרו ולחייבו בנזק בסך 450 שקל בתוספת 200 שקל בגין ההוצאות המשפטיות.

ההבדל הנזיקי הגדול הוא בין תיקון המחסום להחלפתו, שעלותה נעה בין 7,500 שקל ל-40 אלף שקל. כשמדובר בתיקון בלבד משתדלת הרכבת להזניק טכנאי למקום ולתקן את הטעון תיקון בתוך פחות מחצי שעה. רק כשנוצר איחור של יותר מחצי שעה מחויבת הרכבת לפצות את הנוסעים.

מנכ"ל רכבת ישראל, יצחק (חקי) הראל: "המציאות בארץ מתסכלת מאוד - רכבת ישראל נאלצת להתמודד עם יותר מ-350 פריצות מחסום בשנה. אנו מקווים כי הגברת האכיפה הפלילית, יחד עם הליכים אזרחיים לחיוב פורצי המחסומים בתשלום הנזקים הכספיים הנגרמים לרכבת, יתרמו להגברת מודעות הנוהגים בכביש לחובתם לנהוג כחוק במפגשי כביש-מסילה".

בודה מסביר כי "בשבועיים האחרונים התחלנו לקבל באופן ישיר מהרכבת את הדיווחים על תאונות מחסומים, ולחרדתי גיליתי שזה עניין של יום ביומו. לעתים אנו מקבלים כמה הודעות ביום על פגיעה במחסומים".

"צריך להדגיש שמבחינת הרכבת, העלות הכספית פחות חשובה", מוסיף בודה. "האלמנט החינוכי הוא העיקרי. מי שגורם לנזקים הם נהגים פזיזים, ויכול להיות שאם ילחצו להם קצת על הכיס, זה יוביל לנהיגה זהירה יותר". בקרוב ישגר בודה עשרות מכתבי דרישה נוספים לבעלי רכב שגרמו נזק למחסומים.

ומה לגבי נהג המיניבוס ישר ישורון, שגרם לתאונה בשבוע שעבר? בתשובה לשאלה אם ברכבת מתכוונים להגיש נגדו תביעת פיצויים נמסר מהדוברות כי עניינו של ישורון נמצא בבדיקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully