וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוושת ההאצה בטויוטה תקינה

ירון אדרי

11.8.2010 / 10:26

ארגון הבטיחות האמריקני לא מצא כל בעייה אלקטרונית בדוושת האצה של טויוטה. האם בכל זאת כל התאונות נגרמו בגלל טעות נהג?

קריאת התיקון של טויוטה לכתשעה מיליון כלי רכב ברחבי העולם בשל תקלה בדוושת ההאצה, עדיין נמצאת בכותרות. ארגון הבטיחות האמריקני ה-NHTSA מודיע כעת כי לא מצא כל בעיה אלקטרונית בדוושה כפי שסבר עד עכשיו ובכך מאמת מידע שפרסם במגזין וול סטריט ג'ורנל במהלך חודש יולי לפיו האשם בחלק מהמכוניות שהאיצו בעצמן הוא בנהגים.

ה-NHTSA חקר 58 מקרי האצה לא רצונית, ומצא כי 35 מהם נגרמו בשל טעות נהג - לא נעשה כל ניסיון לעצור את הרכב באמצעות הבלמים או שדוושת ההאצה נלחצה במקום הבלמים בטעות. ב-14 מקרים נלחצה דוושת הבלמים בחלקה על ידי הנהג, במקרה אחד נלחצו שתי הדוושות, במקרה אחד נוסף נתפסה הדוושה בשטיחון ובשאר המקרים לא נמצא מידע או מידע חלקי.

לדברי טויוטה, פרסום רשמי זה מאשר את ממצאיה לפיהם במעל ל-4,000 בדיקות שביצעה לא נמצא אף תקלה אלקטרונית. יש לציין כי בעשר השנים האחרונות קיבל ה-NHTSA מעל ל-3,000 תלונות, בחלקן ארעו תאונות קטלניות בהן נרשמו כתשעים הרוגים. אולם, יש לזכור כי היצרנית היפנית הודתה כי הסתירה מידע על תקלה אפשרית במשך שנים וכי נגזר עליה קנס של 16.4 מיליון דולרים על ידי הרשויות האמריקניות.

"בשלב זה של החקירה, המהנדסים לא זיהו כל בעיית בטיחות חדשה בדוושות מכוניות טויוטה", כך דובר ה-NHTSA אוליביה אלייר. יחד עם זאת ה-NHTSA לא פוסל כליל אפשרות לקיומה של בעייה אלקטרונית ובודק זאת יחד עם סוכנות החלל נאסא. נזכיר כי לפני מספר חודשים הועלתה תיאוריה לפיה התקלה היא תוצר של גלים אלקטרומגנטיים החודרים לכדור הארץ מהחלל החיצון ומפריעים לפעולתם של מכשירים אלקטרוניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully