וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היברידי משתלם? רק אם יש לך מרצדס

15.8.2010 / 8:50

מחקר בארה"ב מצא כי עלות אחזקה שנתית למכונית היברידית עממית, משתווה למקבילה קונבנציונלית. ביוקרה זה קצת אחרת

הדעה הרווחת היא שמכונית היברידית מזיקה פחות לסביבה מאשר דגם שגרתי מקביל, אבל מה בנוגע לכיס שלנו? מחקר שערך ה-British Columbia Automobile Associations, מצא כי אחזקת מכונית כלאיים עממית, דהיינו מקבלת סיוע ממנוע חשמלי, אינה בהכרח משתלמת לעומת מכונית מצויידת במנוע בנזין או דיזל מקבוצה זהה לאורך תקופה של חמש שנים. המחקר ניתח זאת וגילה שרק דגם אחד, מרצדס S400 הייבריד שעלותו בארה"ב כ-105 אלף דולרים (בארץ 900 אלף שקלים), פחות יקר לאחזקה מאחיו הקונבנציונלי ה-S450.

הצוותים האחראים ריכזו קבוצה פופולארית של דגמים היברידיים להם מקבילים זהים חמושים במנועים רגילים. השקלול ההיקפי הורכב ממחקר שבדק עלויות אחזקה חמש שנים קדימה, ניתוח תמחור רכישה ואפשרויות מימון, אגרת בנזין קבועה של 1.17 דולרים לכל התקופה ומרחק של כ-20 אלף ק"מ בשנה אחת. בין המכוניות המשתתפות במדגם - טויוטה פריוס (דור 2 ו-3), טויוטה קאמרי הייבריד, טויוטה היילנדר הייבריד, הונדה סיוויק הייבריד, הונדה אינסייט ופורד פיוז'ן.

לדברי המכון, עולה כי דגמי טויוטה והונדה מציעים את החבילה הכי פחות משתלמת למי שבוחר בדגם היבירידי על פני חלופה רגילה בשנה הראשונה. ההפרש בעלויות המימון והתפעול אינו מצדיק בחירה במכונית היברידית לפי מסקנותיהם. "אפשר לראות למשל שהפריוס ההיברידית פולטת 55 אחוזים פחות CO2 מאחותה הבנזינית כך שרוב האנשים מוכנים לשלם יותר כדי לצמצם את זיהום האוויר, שזה בהחלט אקט פוליטי ולא צרכני".

לאחרונה צירפו למדגם שתי מכוניות חדשות – לקסוס HS250h, והמרצדס S400 הייבריד. נמצא שהלקסוס קרובה לטויוטה מבחינת תמורה והשלכות סביבתיות, אולם בניגוד אליהן, המרצדס ההיברידית היא המכונית היחידה בכל המחקר שעלותה ואחזקתה פחותה מול ה-S450 המקבילה. "ההפרש מצטבר ל-5,000 דולרים בחמש שנים", כך בכירה במכון החוקר. אלא שהייתה לה גם הסתייגות באומרה כי "צריך להכניס למשוואה שהערך שלה צונח בצורה מופרזת בתקופה זאת".

אז מה בכל זאת לטווח הארוך? בינתיים נראה כי הפריוס, הסיוויק והאינסייט הן מכוניות לא יקרות כל כך לאחזקה בחמש שנים כמו המרצדס למשל. "כל עוד היצרניות תמשכנה לתמרץ רוכשים לקנות מכוניות אקולוגיות, אנחנו נראה שיפור בעלות אחזקה. ההפרש קטן מאוד בין הדגמים והתואנה נופלת בעיקר על איכות הסביבה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully