וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תזכורת השבוע: חגורת בטיחות

ירון אדרי

15.8.2010 / 16:19

חגורת בטיחות היא העיקר בשרשרת של אביזרי בטיחות שעשויים להציל את חייכם בעת תאונה. חיגרו מלפנים, מאחור ובייחוד את הילדים

כלי רכב, בעיקר המודרנים שבהם, כוללים במפרטם הטכני לא מעט אביזרי בטיחות. אלא שבין מערכות בקרה ליציבות וכריות אוויר, אביזר הבטיחות החשוב ביותר הוא עדיין זה הוותיק - חגורת הבטיחות, שנמצאת איתנו כבר כחמישים שנים. מנגנוני חגורות הבטיחות פותחו במרוצת השנים כדי לשפר את ייעודם הבסיסי, לשמור ככל הניתן על גופנו במקומו בעת תאונת דרכים בכל חומרה שהיא.

כדי שחגורת הבטיחות תעניק לנו הגנה מרבית, בין אם אנו יושבים מלפנים או מאחור, חשוב שנשתמש בה באופן יעיל. לרוב, עבור הנהג והנוסע מלפנים ישנו מנגנון בעזרתו ניתן להגביה או להנמיך את החגורה על הקורה האמצעית. נסו באמצעותו להביא לכך שהחגורה תעבור בשקע הכתף כדי שתעניק לכם את התמיכה הטובה ביותר ולא תציק לכם. אם מדובר בילד, כאשר במצבה הנמוך ביותר החגורה עדיין נוגעת בצווארו, יש להעבירו לאחור ולהושיבו על התקן הגבהה (בוסטר) שכן בעת תאונה ולו הקלה ביותר הוא עלול להפצע בצווארו וחמור מכך.

גם מאחור חשוב לחגור, ואולי אפילו יותר. במקרה תאונה, הנוסעים הלא חגורים עלולים לא רק להיפגע בעצמם, אלא אף לפגוע בנוסעים אחרים, גם אם הם יושבים מלפנים, ולגרום להם לפציעות קשות ואף למוות. נזכיר כי חגורת הבטיחות מאחור לרוב אינה ניתנת לכיוון. עבור ילדים חשוב להתאימה על ידי בוסטר ורצוי אף כזה הכולל משענת ובה פתח ייעודי להעברת חגורת הבטיחות. בעת ירידת הילד מהרכב (מהצד של המדרכה כמובן), חיגרו את הבוסטר כך שלא יעוף לפנים ויפגע בראשכם בעת בלימה פתאומית.

מושבי בטיחות ייעודים ותקניים לפעוטות הם עניין הדורש תשומת לב מרובה. ככלל, רצוי להתקין את המושב במרכז הספסל האחורי. כך יזכה התינוק לחלל הגנה רב ככל הניתן גם במקרה של פגיעת צד. בכל מקרה בו התינוק דורש את תשומת ליבכם, עיצרו בצד, הרחק מהתנועה בכביש ככל הניתן ובמקום בטוח. זה עדיף בהרבה מאשר להעניק לו תשומת לב חלקית בזמן שאתם עדיין נוהגים.

חגורת בטיחות נרמזה בעבר כמסוכנת לנשים בהריון, אולם לא כך הדבר. אלא שיש להקפיד על מספר כללים כדי לשמור על הנוחות מצד אחד, בטיחות וכדי להימנע ככל הניתן מפציעה. לאחר סגירת החגורה בתפס שלה, העבירי את חלקה התחתון מתחת לבטן ככל הניתן ואת חלקה העליון העבירי משקע הכתף אל צידי הגוף כך שהיא לא תונח על הבטן עצמה.

כל שחרור או הרפייה של חגורת הבטיחות בין אם בפלג הגוף התחתון או העליון על ידי אטב כביסה או כל אמצעי אחר, רק יחמירו את הפציעה והנזק במקרה של תאונה. כל זמן שחגורת הבטיחות אינה מוצמדת לגוף, היא אינה ממלאת את יעודה. זיכרו שחגורת הבטיחות נועדה כדי להגן עליכם, אל תתעלמו ממנה ועשו בה שימוש בכל נסיעה, לכל נוסע בהתאם לגילו, גם אם מדובר בחמש דקות.


* כמו כל נוסע, גם כלבים מומלץ מאוד לחגור בכל נסיעה ואפילו ישנה רתמה ייעודית אותה ניתן לרכוש בחנויות המוכרות ציוד לבעלי חיים. מכיוון שמדובר בנושא בפני עצמו, תוכלו לקרוא על כך בנפרד במאמר המצורף בקישור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully