וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יגואר חוגגת 75 עם ה-XJ

16.8.2010 / 9:11

יצרנית היוקרה הבריטית מציגה מהדורה סופר אלגנטית ומפוארת ל-XJ החדשה לציון 75 שנים להווסדות המותג. רמז ל-XJR?

2010 מסתמנת כשנת צמיחה עבור יגואר. 75 שנים להולדתה ותחת ידיה של טאטא, היא מצליחה (יחד עם לנד רובר) לספק לבכיריה הפתעות בכל פסטיבל מוטורי שאליו היא מוזמנת. השבוע למשל הוטס הצוות הבריטי (תחת פיקוח ההודים) אל תערוכת הרכב האמריקנית בפבל-ביץ', מלווה ביגואר XJ75 פלטיניום, גרסה חגיגית וחד-פעמית המבוססת על מכונית הסלון החדשה. היא אמנם לא יחידה מסוגה לאחר שכבר פגשנו את ה-XK75, אבל זו בהחלט ראויה לציון ולמעמד של כבוד.

תחת מכסה המנוע אין שינויים. ליחידה הבנזינית של ה-XJ נפח של 5.0 ל' ובשילוב מגדש 'על' תפוקתה 470 כ"ס ו-58.6 קג"מ הנשלחים לגלגלים האחוריים. אפשר היה לצפות לעדכון קל עד זניח בחבילת המתלים או הנוחות, אולם גם במקרה זה לא נוכל לדווח על השבחות חריגות. אז מה בכל זאת יוצא מן הכלל עבור 75 השנים? על פי מייק אודריסקול, ראש חטיבת המכוניות של יגואר, היא מייצגת את מעלותיה של החברה. "רואים שהצוות שלנו נהנה לעבוד עליה. היא עומדת מאחרי הרוח האמיתית של מייסד החברה סיר וויליאם ליונסבילט. אל תשאלו אותי לגבי המחיר".

למרות שאודריסקול נמנע מלפרט, ייתכן שה- ה-XJ פלטיניום רומזת דרך חזותה על רכיבים שיזלגו ל-XJR הקרבית. תוספות כמו ניפוחי כנפיים וקשתות תתווספנה לדגם הסדרתי שיהיה גם חזק יותר. אולם בפלטיניום הקפידו על ריסון שמתאים גם לקהל בארה"ב; המכונית צבועה בגוון לבן עמוק ופסי רוחב מושחרים באיזור החישוקים (22 אינטש) במטרה להבליט את הקונטרסט בין העוצמה לפאר. הפגושים מאוד אגרסיביים ומקנים לה נוכחות רוכנת ושרירית.

חלל הנוסעים ב-XJ הוא המרוויח במסגרת המהדורה. יגואר נעזרה בשירותיהן של סדנאות רכב מקצועיות כדי לבדל את הפלטיניום מכל דגם אחר שנמצא בסדרה. על מערכת הסאונד לדוגמה הופקדה 'באוורס אנד וולקינס' שארגנה 1,200 וואט מ-20 רמקולים ו-15 ערוצים דרך מעבדי סאונד מתקדמים. עוד מסביב מושבי עור במרקם עשיר, חיפויים בגוון מוכסף, ושעון מרכזי של חברת 'ברמונט' המורכב ידנית בשוויץ. אז, למי קראתם הודית.

יגואר XJ פלטיניום. אתר יצרן
יגואר XJ פלטיניום/אתר יצרן

.

  • עוד באותו נושא:
  • יגואר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully