וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל חדש ל-GM

16.8.2010 / 10:42

דן אקרסון המנכ"ל הטרי ירש את מקומו של אד וויטאקר שפורש לאחר שמונה חודשים בלבד בתפקיד. יוביל את החברה להנפקה בבורסה

החל מה-1 בספטמבר יכהן דן אקרסון כמנכ"ל החדש של קונצרן הרכב האמריקני ג'נרל מוטורס. כך בהחלטת דירקטוריון שהתקבלה השבוע בקרב בכירי הקונצרן במגמה לחזק את תכנית הנפקת המניות לציבור המתוכננת לשנה הקרובה. אקרסון הצטרף ל-GM לפני כשנה כיועץ תקשורת וכעת הוא יחליף את אד וויטאקר בעמדת המנכ"ל 8 חודשים בלבד לאחר שמונה לתפקיד, ולאחר שבחר שלא להמשיך כיו"ר. וויטאקר עצמו החליף את פריץ הנדרסון שאף הוא זכה לתקופת כהונה קצרה מאוד. "זה היה ברור שלא אשאר בתפקיד הרבה זמן. כעת שנדרשת הנהגה יותר כלכלית ומחושבת אני חושב שאקרסון הוא האיש המתאים ביותר לקראת התהליך המורכב העומד בפני GM", כך וויטאקר.

אקרסון בן ה-61 הוא המנכ"ל הרביעי של ג'נרל מוטורס בפחות משנה וחצי. כמו אלן מולאלי מפורד, למנכ"ל החדש של ג'נרל מוטורס אין בפועל ידע קונקרטי בארגון חברת רכב גדולה. בעבר מילא שורה של תפקידים ניהוליים בקבוצות תקשורת ויעוץ פיננסי בארה"ב כגון 'נקסטל', 'קרלייל' וחברת 'XO קומיוניקיישן'. אולם, נראה שמינויו מעורר סערת תקוות ב-GM עם היציאה מן הבעיות הכלכליות. "יש לו חלק גדול בהחלטות שנלקחו בשנה האחרונה. הידע הרחב שלו בעולם העסקים ואורח ההתנהלות והייעול שלו יתרמו לנו בכל המישורים", כך מציין פט רוסו מראשי GM.

בין משימותיו המרכזיות צפוי אקרסון לנווט את ג'נרל מוטורס בהמשך תהליך השיקום לאחר פשיטת הרגל ב-2009. התאגיד ינפיק השנה מניות לציבור האמריקני בשווי של 61 אחוזים במסגרת ניתוק היחסים הכלכליים עם הממשלה האמריקנית, שחילצה אותה מנזקי המשבר הכלכלי בתמיכת הנשיא האמריקני ברק אובמה. השאיפה תהיה לגייס הון מרבי הנע בין 12 ל-16 מיליארד דולרים.

חוג המקורבים ל-GM מוצאים שמדובר במינוי מבורך ובתקופה חיובית שתתרום להתחזקות המותגים. ג'נרל מוטורס רשמה הכנסה של 1.3 מיליארד דולרים ברבעון השני של השנה וצמיחה של 44 אחוזים בתשואה השנתית לעומת שנת 2009. החברה מציינת כי הצמיחה נובעת מעלייה בכמות המכירות של כלי-הרכב בסין, בפרט מותג ביואיק. "זה בהחלט נותן לי דחיפה רצינית כדי להתחיל את התפקיד ברגל ימין", כך מציין אקרסון שאף שולל ומרגיע שלא מתוכננות רעידות אדמה נוספות בהנהלת המותגים לאחר גניזתם של האמר, סאטורן ופונטיאק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully