וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיה סול למוסך?

ירון אדרי

17.8.2010 / 10:54

ארגון הבטיחות האמריקני NHTSA פתח בחקירת תקלה אפשרית לאחר שבמכונית אחת קרס מוט ההגה במהלך נסיעה

ארגון הבטיחות האמריקני NHTSA פתח בחקירה רשמית לבחינת תקלה אפשרית במערכת ההיגוי של הקיה סול. זאת לאחר תאונה בה היה מעורב הרכב האופנתי של היצרנית הקוריאנית בשל קריסת מוט ההיגוי. ה'לוס אנג'לס טיימס' מדווח כי גלגל ההגה התנתק והשאיר את הרכב ללא יכולת היגוי וכי מוט ההגה שקרס מטה מנע מהנהג מלהפעיל כראוי את הבלמים.

אמנם מדובר במקרה בודד בלבד בו נרשמה תאונה בעקבות תקלה זו, מה שבדרך כלל לא משכנע מספיק כדי שה-NHTSA יפתח בחקירה, אולם לאור העובדה כי מדובר בדגם בן חודשים ספורים ולאור קריאות התיקון החוזרות ונשנות בשנה האחרונה של מרבית היצרניות, יפניות בעיקר, הוחלט שכן לעשות זאת. הרכב הספציפי כך בדיווח, גמא כ-7,000 ק"מ בלבד.

קיה טרם הגיבה לעניין והיא ממתינה לממצאי ה-NHTSA לפיהם יוחלט אם מדובר בתקלה חד פעמית או בכזו המצריכה פרסום קריאת תיקון רשמית עבור כ-37 אלף מכוניות שנמכרו. נציין כי הסול משווק בארה"ב ובאירופה מזה מספר חודשים וזוכה להצלחה גדולה. בשל כך, הגעתו לישראל מתעכבת והשיווק אצלנו צפוי להתחיל בקרוב.

לאחרונה קראה קיה העולמית לכ-56 אלף יחידות מדגם הסיד למוסך בשל תקלה במערכת הבלמים העלולה לנבוע משימוש אינטנסיבי בדוושת הבלם. מקור התקלה הוא צילינדר האחראי על ויסות עוצמת הבלימה. היבואנית לישראל טלקאר זימנה 1,105 מכוניות אשר יוצרו בין אפריל 2008 למרץ 2009 לבדיקה מניעתית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully