וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסביב לעולם ב-80 וולט

ירון אדרי

17.8.2010 / 13:58

אבעה צוותים יצאו למירוץ סביב העולם שיכלול 80 ימי נהיגה. המיוחד הוא שכל כלי הרכב חשמליים ואינם פולטים זיהום כלל

מסע סביב העולם בתוך פחות משלושה חודשים היה פעם מזמן אתגר גדול. ז'ול ורן אפילו כתב על זה ספר שכל אחד מאיתנו קרא בשלב מסויים בחיים, ואהב כמובן. להקיף את כדור הארץ ב-80 ימים נראה אתגר פשוט למדי כיום אפילו אם עושים זאת דרך היבשה, אבל מה אם מדובר בכלי רכב חשמליים, כאלה שכל מספר שעות צריך לחברם לשקע ולהמתין עוד חצי יום לטעינה מלאה?

אמש (שני) הוזנק בז'נבה מירוץ אקולוגי מעניין בו ינסו ארבעה צוותים להקיף את כדור הארץ לרוחבו, כאשר לרשותם כלי רכב חשמליים וזמן נטו לנהיגה של 80 ימים. ה-Zero Emission, פליטה אפסית, יעבור ב-16 מדינות ובכמאה ערים בהן יעצרו הצוותים לטעינה מחייבת של מספר שעות בעוד הנהגים והנווטים ינוחו, יאכלו ויחלצו עצמות. ב-22 בינואר יגיעו הצוותים בחזרה אל נקודת הזינוק לאחר שהשאירו אחריהם מעל ל-30 אלף ק"מ של נהיגה עם אפס זיהום אוויר. המירוץ הוא פרי רעיון של לואיס פאלמר שב-2008 הוכתר כאדם הראשון שהקיף את העולם ברכב חשמלי. זה לקח לו 534 ימים.

קבוצת 'זירוטרייסר' משוויץ עושה שימוש באופנוע חופה מלאה (קוולאר) המבוסס על ה'פרבס מונוטרייסר' שלרשותו יחידת כוח המפיקה 183 כ"ס. המבנה המעוגל מאפשר לטרייסר לנוע תוך התנגדות אווירודינמית נמוכה מאוד של 0.18cd ובתאוצה שתבייש כל מכונית 'על' עם 4.5 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית שמוגבלת ל-250 קמ"ש. משקלו 640 ק"ג בלבד והוא מסוגל להסיע שני רוכבים בביטחה בתצורת טנדם לטווח נסיעה של כ-350 ק"מ. טעינה של 80 אחוזים מהאנרגיה במצברים אורכת חצי שעה ובפחות משעתיים מתקבלת טעינה מלאה.

מדרום קוריאה מגיע צוות 'פאוור פלאזה' שמכוניתו החשמלית בעלת מרכב הקרבון עונה לשם 'יבוג'אנה'. המנוע החשמלי כאן מגיע דווקא מגרמניה, ותפוקתו היא בין 27 ל-40 כ"ס. על משקל של 800 ק"ג ועם שני נוסעים, תעבור המכונית כ-250 ק"מ בין שקע לשקע. עוד פרטים על היבוג'אנה לא הצלחנו למצוא.

אוסטרליה למרות שהמירוץ פוסח עליה, שולחת את קבוצת 'טרב' שהחלה לפתח מכונית עירונית חשמלית עוד ב-2003 יחד עם האוניברסיטה של דרום היבשת. לרשותה שלושה גלגלים וחופה מלאה עבור שני הנוסעים לטובת צמצום ההתנגדות האווירודינמית. ההנעה כאן היא אחורית כאשר תאוצה ל-100 קמ"ש נאמדת בכעשר שניות והטווח המרבי 120 ק"מ. אלא שלקראת המירוץ נוספו לטרב סולולות כדי להכפיל את טווח נסיעתה. כוח המנוע ונתונים נוספים לא נמסרו.

הקבוצה הרביעית מגיעה מגרמניה ועבורה מדובר אולי באתגר הגדול ביותר. שני הרוכבים יעשו את כל הדרך על אופנוע וקטריקס כשהם חשופים לחסדי מזג האוויר. כנראה שעד לרגע הזינוק הם כלל לא היו בטוחים בהשתתפותם היות וכל פרט נוסף עליהם לא פורסם.

לאחר שיצפינו מעט לכיוון בריסל בלגיה, יחלו הצוותים במסע מערבה אל ברלין גרמניה, קייב אוקראינה, מוסקבה רוסיה ומשם דרומה עד לשנגחאי סין. כדי לחצות את האוקיינוס בדרך לקנדה, יעלו הצוותים על אוניות ומספר ימים אחר כך ינחתו בוונקובר ומשם דרך קליפורניה וטקסס יסיימו את המסע ביבשת האמריקנית בוועידת האקלים בקנקון מקסיקו (29 בנובמבר עד 10 בדצמבר) שם ישתקעו למספר ימים. הדרך חזרה לאירופה שוב תיעשה בים ולאחר נחיתה בליסבון פורטוגל ודרך ספרד, הם יחזרו לז'נבה.

מירוץ זירו אמישן. אתר יצרן
30 אלף ק"מ מסביב לעולם בכלי רכב מבלי לזהם/אתר יצרן

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully