וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם קיה רוצה סמארט

ירון אדרי

18.8.2010 / 9:00

הקוריאנית חושפת את הפופ קונספט, תלת מושבית עירונית על טהרת החשמל שתוצג בתערוכת פריס. עוד התרסה כנגד הגרמנים

מכוניות עירוניות הן הדבר הבא בעולם הרכב זאת כבר יודעים כולם, ורצוי שיהיה להן חיבור לרשת החשמל. בעולם כבר נעות לא מעט דוגמאות כמו למשל ת'ינק הנורווגית החשמלית הטהורה, אולם יותר מכל מוכרת הסמארט של דיימלר כעירונית גרידא ואף היא תושק בקרוב בגרסה נטולת זיהום. האם מכונית הקונספט של קיה הולכת לחטוף ממנה את הלקוחות?

בתערוכת פריס בעוד כחודש וחצי, תציג היצרנית מדרום קוריאה מכונית תלת מושבית בשם פופ (Pop) שאורכה לא יעלה על שלושה מטרים מפגוש לפגוש, בדיוק כמו הסמארט רק עם מקום לעוד נוסע כשמהתמונות עולה הרושם שהוא ישב אנכית לכיוון הנסיעה. תחת העיצוב העגלגל ונורת הלד הרבות מכל כיוון, שוכן מנוע חשמלי שיאיץ את הפופ מנקודה לנקודה ברחבי הכרך ואולי אף יסיע אותה מעיר אחת לשנייה. למה אולי? כי יחד עם התמונות לא פרסמה קיה כל נתון פרט לאורכה של הפופ, כך שאין בידינו מידע אודות הספק המנוע החשמלי וטווח נסיעתו עד לסחיטה מלאה של הסוללות.

המכונית החשמלית הראשונה של קיה, וסטה EV, הוצגה כבר בשנת 1986. ב-1999 הוצגה הגרסה החשמלית לרכב הפנאי ספורטאז' ובתערוכת ז'נבה האחרונה שנערכה לפני כחצי שנה הוצגה הגרסה החשמלית למיקרוואן ונגה. לזו 110 כ"ס ו-29.5 קג"מ והאנרגיה מגיעה מסוללות ליתיום-יון פולימר המאפשרות טווח נסיעה של 180 ק"מ בין טעינות.

על פי תוכניותיה של קיה, בשנת 2011 היא תשיק מכונית חשמלית סדרתית. האם תהיה זו הפופ? האם היא תקבל את המנוע של הוונגה EV? אחרי ששמענו ממקור ראשון את היעדים השאפתניים של קיה ואחרי שנסענו בסמארט החשמלית, לשוחרי הסביבה העירוניים בהחלט יש למה לצפות.

קיה פופ קונספט. אתר יצרן
קיה פופ קונספט/אתר יצרן

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully