וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סאאב בפול גז

ירון אדרי

19.8.2010 / 9:00

השוודית מתכננת להציג בתערוכת לוס אנג'לס את הרכב השני שלה, הקרוסאובר 9-4X. אולי בכל זאת יש לה זכות קיום

מאז נרכשה על ידי ספייקר, סאאב החדשה עושה מאמצים גדולים כדי לחזור לרווחיות וכמה שיותר מהר. אלא שכרגע יש לה רק מכונית אחת בהיצע, הסלון 9-5, ורחוק היא לא תגיע איתה. אחרי הצהרות להשקה קרובה של מכונית קומפקטית ושמועות על חזרה למירוצי הראלי, כעת נודע כי גם רכב פנאי נמצא בתוכניות שלה והוא קרוב מכל דגם אחר.

ב-9 בנובמבר עם פתיחת תערוכת הרכב של לוס אנג'לס תחשוף סאאב את הקרוסאובר 9-4X, כך חושפים מארגני התערוכה בחשבון הטוויטר שלהם שהוא דרך חדשנית יותר לעשות בה טיזינג. מקור הרכב הוא בדגם הקונספט 9-4X ביופאוור שהוצג בתערוכת דטרויט 2008, אז עוד בידיים של קונצרן ג'נרל מוטורס שעוד ניסה להפיח בסאאב חיים. עד כמה הם יהיו דומים? לזה נצטרך להמתין.

שינויים גדולים כנראה שלא יהיו ל-9-4X ביחס לתוכניות המקוריות. הוא יבנה על פלטפורת הקדילאק SRX ואף יחלוק עימו פס ייצור במפעל שבמקסיקו. סביר להניח שהמנועים שיעמדו לרשותו יהיו זהים לאלו של ה-9-5, כלומר בנזין בנפח 2.0 ל' ו-2.8 ל' V6, שניהם טורבו. הראשון אוגר בתוכו 220 כ"ס ב-5,300 סל"ד ו-35.6 קג"מ ב-2,500 סל"ד. אחיו הגדול מפיק 300 כ"ס ב-5,500 סל"ד ו-40.7 קג"מ. ההנעה כמובן תהיה כפולה, אך ברוח התקופה לא נתפלא לראות גם גרסת הנעה קדמית. כן נתפלא אם נשמע שהוא בדרך לישראל עם תחילת שיווקו בסוף השנה הנוכחית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully