וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיזאשי סופה במדבר

19.8.2010 / 10:32

למשפחתית הגדולה של סוזוקי הייתה שאיפה להחזיק בשיא מהירות. היא עשתה זאת במדבריות של יוטה עם 330 קמ"ש

השלוחה האמריקנית של סוזוקי רשמה מהירות שיא של 330 קמ"ש עם סוזוקי קיזאשי ספורט במהדורת בונוויל, ורסיה משופרת בכבדות למשפחתית הגדולה. צוות הפיתוח של היצרנית היפנית נסע לאירוע העונתי הנערך במדבריות יוטה, יחד עם נהגי המבחן של מגזין הרכב האמריקני 'רוד אנד טראק', וניתץ את השיא הקודם בקמ"שים בודדים. בזכות הישג זה נכנסה סוזוקי למועדון ה-STCA, או ה-Southern California Timing Association האקסקלוסיבי לראשונה בתולדותיה. השיא הוא עבור מהירות יבשתית למכוניות מוגדשות עם סעיף ספציפי שמייחד אותה מאחרות. בכל זאת, גם לבוגטי וירון יש טורבו ותוספת של מעל ל-100 קמ"ש על הנתון של סוזוקי.

הבונוויל מבוססת על מכללים משודרגים של הקיזאשי ספורט לימיטיד. להוציא תוספות תקניות על פי דרישות ה-STCA כגון כלוב-הגנה, ציוד בטיחות וצמיגים מתאימים (גודייר 'פרונט ראנר'), המכונית שונה כיום ולילה ממקבילתה הרגילה בכבישים האמריקניים. מנוע הבנזין של הבונוויל לו 2.4 ל' זכה לתוספת של מגדש-טורבו רב-עוצמה מבית חברת 'טרובונטיקס' חמוש בלחץ גדישה של 16 PSI, וזה מזרים למערכת ההנעה כ-513 כ"ס ב-7,700 סל"ד ו-71.2 קג"מ דרך תיבה ידנית שישה הילוכים.

בבוקר המבחן התייצבו הצוותים במה שנראה כיום אופטימלי, הן מבחינת תנאי האקלים (38 מעלות צלזיוס) והן בכל מה שמיוחס לכיול המכונית על כל רכיביה. בשעה 8:40 נקלטה המכונית בין שני מקטעים במהירות ממוצעת של 203.702 מיילים לשעה, שהם כ-328.6 קמ"ש.

סקוט ביילי שהיה אחראי על הקיזאשי בונוויל, סירב לגלות בכמה זמן היא מאיצה ל-100 קמ"ש ואמר - "זה לא הקטע פה", אבל מסביר שהטורבו עושה את כל ההבדל. "ישנן שתי תחרויות בעצם, טורבו ואטמוספרי. חשוב שהקיזאשי תוכל לשבור שיאים גם בקטגוריה שנותרה". בזכות הצוות המיומן יש לה את הכלים לכך, ועכשיו נחכה לראות מה מתוכנן עבור מסלולי אירופה. האם נראה את הקיזאשי מתגוששת במירוצי סלון אתגריים?

  • עוד באותו נושא:
  • סוזוקי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully