וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופל משלה את הרוכשים?

20.8.2010 / 8:47

גרמניה דורשת מאופל להסיר את מודעת הפרסום לפיה היא מציעה אחריות רכב ל"כל החיים". ועדת הפיקוח: "הטעיה צרכנית בוטה"

יצרנית הרכב הגרמנית אופל והחברה האחות ווקסהול מבריטניה, עומדות בעיצומה של סערה צרכנית בעקבות מודעת פרסום מטעה לכאורה. החטיבה הגרמנית הנמצאת בשליטת ג'נרל מוטורס יצאה לאחרונה בקמפיין פרסומי יומרני הטוען שכל מכוניותיה החדשות תימכרנה עם מסגרת אחריות ל"כל החיים". כעת איפוא, טוענים גורמי הפיקוח על פרסום בגרמניה כי אופל משלה את הקונים ואינה עומדת מאחרי דבר הפרסום ואף נשקלת תביעה משפטית.

המרכיב שצד את עיני הרגולטורים נתון אל הפרטים הערטילאיים בתקנון שמצורף לחוזה המכירה והאחריות. אופל מציעה אמנם אחריות לכל החיים לכל מכונית שנמכרת החל מה-1 לאוגוסט, אולם מתוך רשימת הסעיפים מתברר שישנן לא מעט נקודות שמבטלות אותה על רכיבים חשובים מאוד, לרבות אלה הנובעים מבלאי של שימוש יום-יומי. אצל אופל החיים מסתיימים כנראה אחרי 160 אלף ק"מ.

"זה בסדר גמור שהם מספקים לקונים אחריות על מנוע, גיר, מערכת היגוי ואלקטרוניקה", כך ריינר מונקר מוועדת הפיקוח הממשלתית על צרכנות. יחד עם כך, הוא מביע תמיהה מדוע מתנערת אופל מרכיבים מתבלים וחלקי חילוף פשוטים. "זאת לא אחריות לכל החיים. זה פשוט מסע פרסומי גס שנועד לפתות את הקונים אבל אין בו את כל האמת".

אופל הגיבה להאשמותיה של הוועדה שאיימה בתביעה משפטית בשני מקרים שונים. בפעם הראשונה אמרה שתתקן את הטעויות ותארגן קמפיין מפורט. אולם, מעט זמן אחר-כך חזרה בה ואמרה שהיא עומדת מאחרי הפרסום המקורי ולא יערכו שינויים. "אנחנו לא מסכימים עם הטענות שהטענו את הציבור", כך אומר אלן וואסר, מנהל ראש אגף מכירות ושיווק בג'נרל מוטורס לסוכנות הידיעות 'רויטרס'. עוד הוסיף כי מובן שבמסגרת האחריות נכללות הגבלות, אבל כולן ברורות לעיני הקונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully