וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על הגריד: עדכונים ממסלולי המירוצים

ירון אדרי

20.8.2010 / 8:30

פורמולה 1: התירוצים של רד בול; WRC: פורד תשבור את לואב?; מוטו GP: רוסי כבר חושב באדום; נאסקאר: קרב בקולוסאום; ישראלי: עוד מירוץ כחול לבן, בחו"ל

פורמולה 1: פירלי התחילו לעבוד

פירלי החלה השבוע במבחנים לפיתוח הצמיגים אותם תעמיד לרשות קבוצות הפורמולה 1 החל בעונה הבאה. היצרנית מאיטליה נבחרה להיות ספקית הצמיגים הבלעדית לסבב למשך שלוש עונות, זאת לאחר שברידג'סטון הודיעה כי לא תחדש את החוזה שלה שמסתיים בתום העונה. קברינטי הסבב העדיפו את פירלי על מישלין.

לביצוע המבחנים בחרה פירלי במסלול מוג'לו איטליה, אולם נהג המבחן שלה אינו בן לאום ארץ המגף. מי שנוהג במכונית הפורמולה 1 שנודבה הוא ניק היידפלד, לאחר שמרצדס הסכימה לוותר עליו כנהג השלישי שלה. המכונית אגב, היא טויוטה TF109 של העונה שעברה אליה פוזלת קבוצת היספניה כבסיס לפיתוח מכונית העונה הבאה שלה.

בתום יומיים ראשונים של מבחנים, בפירלי מדגישים כי הם מרוצים מהתוצאות וכי הצליחו לדלות מידע רב עימו ימשיכו לפתח את צמיגי ה-P זירו. כעת נשאלת השאלה מתי תקבלנה הקבוצות צמיגים לניסיון ובכלל, האם לנוכח השינוי התהומי תתיר להם התאחדות ה-FIA לקיים מבחנים למרות האיסור הגורף.

פורמולה 1: רד בול מכינים תירוצים

שני המירוצים הקרובים, ספא בלגיה בסוף השבוע הבא ומונזה איטליה שבועיים לאחר מכן, מתאפיינים בדגש על מהירות גבוהה ופחות על כוח הצמדה אווירודינמי (דאונפורס). זה לא פועל לטובת רד בול והבוס של הקבוצה כריסטיאן הורנר כבר מתחיל עם התירוצים.

הדיפיוזר הנושף והכנף קדמית הגמישה, הם היתרון של מכוניות הרד בול במסלולים הדורשים יותר דאונפורס. הורנר מאשרת זאת באומרו ל'אוטו מוטור אונד ספורט' "אנחנו נהיה מהירים בקטע המפותל (בספא), אבל בכל שאר המסלול אנחנו נפסיד". מחזק אותו מוביל טבלת האליפות מארק וובר שאומר "אנחנו מעט מודאגים מהישורות האורוכת, בעיקר במונזה".

המסלול היחיד העונה בו לא השיגה רד בול את הפול פוזישן הוא מונטריאול קנדה, שאופיו די דומה לספא ומונזה מבחינת הדגש על מהירות. כצפוי, במירוץ שלטה מקלארן שרכיב ה-F דאקט שלה מעניק לה יתרון במהירויות גבוהות, אגב מנוע חזק של מרצדס. יתרון ה-F דאקט ברור לקבוצות ורנו כבר הודיעה כי תשתמש בו וסביר שעוד קבוצות תעשנה זאת. לרד בול ישארו חמישה מירוצים נוספים לנסות ולהשיג אליפות.

פורמולה 1: שוב אקלסטון מסתכסך

אומרים שבעל המאה הוא בעל הדעה. אלא שתמיד יהיו לו מתנגדים שלא יסיכמו איתו. הנה למשל ג'ון בות', הבוס של קבוצת וירג'ין שיוצא נגד הפה הגדול של הבוס של הפורמולה 1. בראיון שנתן ברני אקלסטון לפני כחודש ל'דיילי טלגרף', הוא פקפק ביכולותיהן של שלוש הקבוצות החדשות בסבב - היספניה, וירג'ין ולוטוס, עד כדי כך שהצהיר כי היה מעדיף שהם לא תהינה שם.

"אני חושב שיש מספר קבוצות שפשוט לא צריכות להיות שם", אמר והוסיף כי לדעתו לא כולן תסיימנה את העונה. עוד בהמשך הראיון היה הבריטי ישיר יותר ורמז מי מהקבוצות מיותרת לדעתו. "לוטוס היא שם טוב, אני לא רוצה לאבד אותם", ומכאן שלווירג'ין והיספניה אין מקום על הגריד לדבריו וזה מה שהדליק את בות'. "תגובות מהסוג הזה פוגעות בנו", אמר מנהל קבוצת וירג'ין בראיון לאתר 'מוטורספורט טוטאל'. "קשה לנו ולמרות זאת אנחנו עדיין מתייצבים לכל מירוץ ואנחנו משתפרים. הוא מערער את היציבות שלנו".

חשוב לציין כי התאחדות ה-FIA בוחנת כעת מי תהיה הקבוצה ה-13 שתצטרף בשנה הבאה לסבב, ואם אף קבוצה מכהנת לא תפרוש, תתייצבנה על הגריד בעוד מספר חודשים 26 מכוניות. אקלסטון מצידו מעדיף 20 מכוניות מקסימום, אז לא פלא שיותר ויותר אוהדים נוטשים את הספורט שלו.

פורמולה 1: ואולי עכשיו ארגנטינה חוזרת?

ונשאר עוד רגע בווירג'ין. שמועות חדשות גורסות כי טימו גלוק יעזוב בתום העונה, בניגוד להצהרות קודמות שלו כי הוא כאן כדי להישאר. לגרמני חוזה לעונה נוספת, אולם לנוכח חוסר התחרותיות אפשר להבין זאת ובתנאי שמצא לעצמו כיסא בקבוצה קצת יותר מצליחה, אולי רנו.

מי שנקשר כמחליפו הוא הארגנטיני אסטבן גוריירי, שאולי יחזיר סוף סוף את הכבוד למדינה הדרום אמריקנית שחולה על מירוצים אבל אין לה אף נציג בסבב הבכיר כבר עשרות שנים, בניגוד ליריבתה המושבעת ברזיל. גוריירי בן ה-25 הנוהג בקטגורית הפורמולה רנו 3.5 מביא עימו את תמיכת הממשל הארגנטיני, כלומר שמונה מיליון דולר של משלמי המסים, בדיוק כפי שאמור היה לעשות חוזה מריה לופז עם USF1. אישור לכך אגב התקבל ממנהלו של גוריירי, חוליו גוטיירז. Bienvenido? נקווה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

WRC: לואב בדרך לעוד שיא?

מאז שראלי גרמניה התווסף ל-WRC בשנת 2002, נרשם בו רק מנצח אחד - סבסטיאן לואב (סיטרואן). אמנם לא בכל שנה נערך שם מירוץ, אולם בכל השבעה שכן היו יצאו הצרפתי והנווט שלו דניאל אלנה כגיבורים. לא מפתיע היות ומדובר בראלי אספלט, הספסייליטה של לואב (לא שאופי קרקע אחר מפריע לו לנצח).

בסוף השבוע הזה יתקיים הראלי הגרמני בו ינסה הצוות של סיטרואן להגדיל את אחיזתם בשיא הנצחונות הרצוף לאותו ארוע. אלא שכמובן מדובר במטרה משנית, היות ולואב ירצה לנצח אחרי שכשל לעשות זאת במירוץ האחרון בפינלנד אותו סיים שלישי. מבחינה אחת לואב יכול להיות רגוע, מכיוון שהיחיד כרגע שמצליח לתת לו פייט רציני הוא סבסטיאן אוג'ייה, שמתחרה לסירוגין בקבוצת סיטרואן הרשמית או בקבוצת המשנה ברוטציה עם דני סורדו. ואם צריך, הצרפתים יפעילו את תוכנית ב' לפיה סבסטיאן הצעיר ימתין עד שהוותיק יעקוף אותו.

במירוץ הקרוב יחזור סורדו לקבוצה הרשמית היות וגם הוא מהנהגים שמסתדרים טוב יותר עם אספלט. סורדו סיים שני בשנה שעברה וכך גם ב-2006 והוא מאמין שתוצאה טובה תהיה גם הפעם. זאת כמובן בתנאי שהוא יסתדר עם הנווט החדש שלו דייגו ואייחו, שמחליף את מארק מארטי עימו התחרה במשך שש עונות.

WRC: הירבונן מתאושש

אם טרם ראיתם את התאונה של מיקו הירבונן (פורד) בראלי פינלנד במהירות שהייתה שולחת אותו כאן בישראל להתסכלות פסיכיאטרית, תעצרו הכל עכשיו והקליקו על הקישור המצורף רק תכינו כוס מים לפני.

ועכשיו אחרי אחרי שנרגעתם קצת, נדגיש כי לצוות שלום והם כבר מוכנים לתקוף את כבישי גרמניה. הפיני משדר פוקר פייס כלפי חוץ ואומר שזה היה שום דבר והוא כבר מוכן לאתגר בסוף השבוע הקרוב. "בפינלנד הראנו לכולם שיש לנו את המהירות", הוא אומר רק שוכח שזה בדיוק מה שגרם לו לעשות כמה סלטות, פליק פלאק ולפרק כמה ברגים.

כשהם מעודדים מהנצחון של יארי מאטי לטבלה בראלי האחרון, ינסו פורד לשבור ללואב את רצף הנצחונות בגרמניה ולהשיג נקודות יקרות בטבלת אליפות היצרניות שם הם בפיגור של 55 נקודות מהמובילה סיטרואן. בהתחשב בעובדות, זה יהיה לה מאוד קשה ולא נתפלא אם מי שתסגור את הפער תהיה דווקא קבוצת המשנה של סיטרואן המדורגת שלישית בפיגור של 65 נקודות מפורד.

ומה קורה בדירוג הנהגים ערב המירוץ התשיעי לעונה? לואב כמובן מוביל עם 166 נקודות ואחריו אוג'ייה עם 118 נק' ולטבלה עם 105 נק'. ואיפה קימי רייקונן (סיטרואן)? מדורג במקום ה-11 עם 15 נק' בלבד. אולי מירוץ אספלט יעזור לו קצת יותר.

מוטו GP: רוסי אדום

בתחילת השבוע האחרון אושרו השמועות. ולנטינו רוסי חתם חוזה עם קבוצת דוקאטי לשתי העונות הבאות בסבב המוטו GP. מדובר בצעד חשוב לאיטלקי אחרי שבע עונות בימאהה, ואחרי עונה אותה ירצה לשכוח גם בגלל הפציעה שלו וגם בגלל שחברו לקבוצה הצעיר חורחה לורנצו פשוט לא סופר אותו.

"הגיע הזמן לסיים בימאהה ולחפש אתגרים חדשים. העבודה שלי כאן הסתיימה", כך אמר רוסי בראיון ל'אוטוספורט' תוך שהוא מציין כי לורנצו ובן ספייס שאמור להחליפו הם רוכבים מצויינים. עוד הוא מציין כי דוקטי מחדשת בו את המוטיבציה להתחרות, וזאת לאחר שמוקדם יותר השנה נרמז כי הוא יפרוש לטובת הרפתקאות אחרות, אולי על ארבע גלגלים.

רוסי שולל כי המניע למעבר הוא כספי, ומציין שדוקאטי הציעה לו את אותו הסכום שהציעה ימאהה לחידוש החוזה, וזאת עוד כשלפניו עבודה קשה יותר עם קבוצה ואופנוע אותם הוא לא מכיר. רק נציין כי רוכבי דוקאטי כיום הם היחידים שהצליחו לקחת מרוסי אליפות בעשור האחרון עם קייסי סטונר ב-2007 וניקי היידן ב-2006, אז עם הונדה.

בחמשת המירוצים האחרונים הגיעה דוקטי לפודיום, אולם באף אחד מהמקרים היא לא הצליחה לכבוש את המקום הראשון. האם רוסי הוא זה שיביא אותה לשם?

מוטו GP: ביי ביי 125

קטגורית ה-125 סמ"ק לרוכבים צעירים עתידה להכחד בסוף העונה הבאה. כמו קטגורית ה-250 סמ"ק שהפכה השנה לסבב המוטו 2 (מנועי 600 סמ"ק ארבע פעימות), כך תהפוך ב-2012 קטגורית הבסיס למוטו 3. הרעיון המרכזי הוא הפחתת עלויות ויצירת תנאים שווים יותר למתחרים מה שימשוך למסלול יותר קבוצות ורוכבים, וכן הפחתת זיהום האוויר. המוטו 2 זוכה כבר בעונה הראשונה שלו להצלחה גדולה עם 26 קבוצות ו-40 רוכבים. בהשוואה, סבב המוטו GP הבכיר כולל 18 רוכבים בלבד.

על פי המסתמן, את אופנועי המוטו 3 יניעו מנועי 250 סמ"ק ארבע פעימות בעלי צילינדר בודד. יחד עם זאת, לא מדובר במנוע אחיד בו ישתמשו כולם וכל יצרנית שתעמוד בתקנות שתפורסמנה בהמשך תוכל להשתתף. חלק מהתנאים הידועים נכון לרגע זה כפי שחשף הבוס של הסבב קארמלו אספלטה, הם עלות מקסימלית של 10 אלף יורו למנוע ואספקה ל-15 רוכבים מקסימום לכל יצרנית, מה שמבטיח נכון לכעת שתי יצרניות לפחות.

נאסקאר: חוזרים לבריסטול

סבב הספרינט קאפ הבכיר של הנאסקאר מגיע שוב אל האיצטדיון המרהיב של בריסטול. נספר למי שלא מכיר כי מדובר בקולוסאום סגור ובו מסלול אובאלי בן 860 מטרים בלבד להקפה עליו מצטופפות 43 מכוניות, ומקומות ישיבה ל-160 אלף צופים נלהבים. מידי שנה מבקר הסבב פעמיים במסלול הזה, כשבמרץ האחרון ניצח כאן אלוף ארבע השנים האחרונות ג'ימי ג'ונסון.

ביום ראשון האחרון במירוץ שנערך במישיגן ניצח קווין הארוויק (שברולט, 29), שביסס עצמו עוד יותר במקום הראשון לקראת הפלייאוף שיחל בעוד שלושה מירוצים בו הוא כבר הבטיח את מקומו. להארוויק 3,400 נקודות והוא מקדים את ג'ף גורדון (שברולט, 24) לו 3,107 נק' ודני המלין (טויוטה, 11) לו 3,047 נק'.

בריסטול הוא המירוץ ה-24 העונה בסבב הספרינט קאפ. את כל 500 ההקפות שלו תוכלו לראות בשידור חוזר בערוץ ESPN ביום ראשון החל מהשעה 19:00 (לצופי יס בלבד).

ישראלי: חוזרים ליוון

לא מוטו GP עדיין, אבל בהחלט עם כבוד, אלה הם רוכבי מירוצי אופנועי הכביש הישראלים. בסוף השבוע הם שוב יבלו במסלול סרס יוון במסגרת מירוץ נוסף בליגת הסופרבייק הישראלית. זו הפעם השנייה השנה שהרוכבים יוצאים לניכר מכיוון שכאן בישראל אין באפשרותם להתחרות, לא חוקית ולא מעשית (אין מסלולי מירוצים). הפעם, הם יתחרו במספר מסגרות - מירוץ משותף עם הליגה המקומית, שני מירוצים להם בלבד ומירוץ סיבולת שאורכו שש שעות.

מעל לעשרה רוכבים יגיעו ליוון בינהם בקטגוריה הבכירה אלי חן שירכב על ימאהה R1, גל ברדה על דוקאטי 1198 ודן טורק עם הונדה CBR1000RR. הכלי השולט בקטגורית המשנה הוא הונדה CBR600RR ובין הרוכבים ניתן למנות את אורן נהרי, יוגב הרוש, יניב קיטלארו ועוד. אנו בוואלה! רכב מאחלים לכולם בהצלחה.

על הגריז

הפעם בתמונה השבועית, הוכחה שכולם שווים בפני הבורא וממש לא משנה הדת או הגזע ואיזו מיניות הן משדרות. עלמות החן החסודות ביקשו לעצמן מנוחה מעבודתן הקשה במירוץ המוטו GP האחרון בברנו צ'כיה, וזה מה שהמצלמה המשוטטת תפסה אותן עושות. הכיתוב כמובן מתבקש, השאלה אם יש לכם הצעות יותר טובות (רק תחסכו מאיתנו הצעות כמו מה הייתם עושים להן).

נערות פיטס מירוץ מוטו GP צ'כיה 2010. Mirco Lazzari gp, GettyImages
נו תורידי את המטריה, רואים/GettyImages, Mirco Lazzari gp

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully