וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרכב שיעלה לכם חיוך על הפנים

24.8.2010 / 8:31

חברת 'מוטיב' הקנדית תחשוף מכונית חשמלית הבנויה משכבות תמצית צמח הקנאביס. משמעות חדשה לתחבורה ירוקה

חברת 'מוטיב' (motive) מקנדה תגיע בחודש ספטמבר לכנס ה-EV למכוניות חשמליות בוונקובר בהיי. היזמית הקטנה בראשותה של אנג'ליקה וולסקו, תחשוף את המכונית הפרטית הראשונה בעולם שעשויה מתרכיז של קנאביס. הדגם הנרקוטי החביב מכונה 'קסטרל', ומי שתכנן אותו הוא דרן מקגי שמספר שכל הרעיון הוא להמציא רכב עממי אקולוגי בעל משקל נמוך ושיהיה גם יפה לעין ובטיחותי.

אז מה בעצם מונח מעל מערכת ההנעה? הגוף מיוצר מתערובת מיוחדת של HEMP, שממנו מפיקים גם שמן ידיים מצמחי הקנאביס לתעשיית הפארם. עיבדה את החומר היא חברת 'אלברטה אינווישנס' שבמתקניה מצבור גדול של גידולי קנאביס המיועדים לשימושי התעשייה שלאחרונה הרחיבה את פעילותה בתחומים אלה.

כבר בשבועות הקרובים תכנס המכונית למסגרת פילוט ראשון בקנדה. בשלב זה, מתמקדים המהנדסים בשאלה אם השלד החיצוני מספיק איתן כדי לעמוד בפגיעות ובתאונות. "אם התרכובת תהיה חזקה כמו זכוכית אז הגענו לחצי הדרך", כך מציין ד"ר ג'ון וולוקו מחברת אלברטה. החצי השני יוקדש להפחתה מסיבית במשקל המכונית המיועדת לארבעה נוסעים, תוך העלאת אנרגית ההנעה שלה.

היבט נוסף בעל משמעות הוא כמובן הנושא הירוק. מונח בעייתי בהקשר זה, אבל במוטיב מתייחסים לזאת רק כחומר זול לייצור ופחות מזיק לסביבה. "אנחנו יודעים שזה אוטומטית מעלה אסוציאציות הומוריסטיות, אבל אנחנו מתמקדים רק בנושאים החשובים באמת. גם בפורמולה 1 מצאו שהחומרים בטבע עדיפים על פני תרכובות של פלדה", מציין וולקו. למי שתוהה, המכונית אינה מצוידת במערכת פליטה היות והנעתה חשמלית, אך מעניין באמת מה יקרה לאנשים סביבה אם לפתע תעלה באש. שמח, בטוח יהיה.

  • עוד באותו נושא:
  • מריחואנה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully