וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולקסווגן משדרגת את הסוס המנצח

ירון אדרי

23.8.2010 / 10:30

אלופת הדקאר בשנתיים האחרונות מחליפה את הטוארג מירוץ 2 בדור חדש ומשופר. גם הרי האנדים לא יצליחו לעצור אותו

פולקסווגן ממשיכה לחזק את רכב המירוץ שלה לקראת מירוץ הדקאר 2011. אחרי שתי זכיות רצופות עם הטוארג מירוץ 2 ב-2009 (ג'ינייה דה וילייס) ו-2010 (קרלוס סיינז), גרסה משופרת שלו תתייצב ב-2 בינואר בבואנוס איירס לזינוק למירוץ המסורתי. על הפרק, נגיעה בכל אלמנט שיכול להוסיף לו מהירות ושרידות ועם זאת, שיפור נוסף בצריכת הדלק.

כידוע, קונצרן פולקסווגן נאמן למנועי טורבו דיזל כמעט בכל סבב בו מתחרות מכוניותיו. במקרה זה, מדובר בצמד מגשים המנשימים יחידה בנפח 2.5 ל' כדי להפיק 300 כ"ס ו-61 קג"מ. למרות שמירה על נתוני הכוח, בפולקסווגן הצליחו לשפר את צריכת הדלק כך שהמנוע ישתה פחות משהוא רגיל. נקודה נוספת אותה ביקשו המהנדסים לפתור היא ההתמודדות עם הגובה הרבה אותו נאלצים הנהגים לעבור בטיפוסם על הרי האנדים במעבר לצ'ילה. כידוע, החמצן הדליל באוויר בגבהים אלה (4,500 מטר) מפחית באופן מוחשי את הספק המנוע, אך בפולקסווגן אומרים כי הצליחו לדאוג שהצניחה לא תהיה גדולה מידי. מה ואיך? לא מספרים.

כוח מנוע זה דבר טוב, אך חשוב יותר אופן העברתו לגלגלים. הטוארג 3 מצוייד בתיבת חמישה הילוכים סיקוונסיאלית אשר מזרימה את הכוח אל ארבעת הגלגלים דרך שלושה דיפרנציאלים מוגבלי החלקה. לטובת עמידות גבוהה, בין המנוע לתיבת ההילוכים מותקן מצמד קראמי בעל שלוש דיסקים מבית ZF-Sachs. אמנם זה פחות מעניין במירוץ שאורכו אלפי ק"מ אבל סתם לידע כללי, הטוארג הזה מאיץ ל-100 קמ"ש בתוך 6.1 שניות ומהירותו המרבית 190 קמ"ש. אגב, ממש לא משנה לו אם מתחת לצמיגי ה-BF גודריץ' הייעודיים (235/85/16) יש אספלט, כורכר, בוץ או אבנים. השלדה המחוזקת ושני בולמי מירוץ לכל גלגל בולעים את הכל.

קוסמטיקה ברכב מירוץ עיקרה יעילות אווירודינמית מבחוץ והנדסת אנוש גבוהה לנהג ובעיקר לנווט בפנים. מעטפת הקרבון והקוולאר שודרגה לאחר שעות מרובות במנהרת רוח כדי להפחית את ההתנגדות לאוויר וכן לייעל את קירור יחידת הכוח שסובלת מאוד במירוצים מסוג זה. התוצאה כוללת גריל חדש, שינוי לפתחי החלונות ועיצוב מחודש לבתי הגלגלים והחיפוי מאחור. לטוארג אגב נוספו גם נורות לד, אולם אל תתנו להן ולשם לבלבד אתכם כי כל קשר לדגם הסדרתי הנו מקרי בהחלט.

האם הטוארג מירוץ 3 אכן מוכן לדקאר? אחרי סדרת מבחנים של 10,000 ק"מ בתנאים המדמים מירוץ, מרחק כפול מהמתוכנן לו בינואר, נראה שכן. אלא שיש לקחת בחשבון מספר דברים - 1. למירוץ תנאים משלו (ע"ע פיג'ו ומירוץ הלה מאן האחרון); 2. לפחות שני נהגים בפולקסווגן מוכנים להרוג בשביל אליפות, גם אחד את השני (ע"ע סיינז ונאסר אל עטייה); 3. לפולקסווגן אין ממש מתחרים אחרי פרישת מיצובישי (אולי ב.מ.וו?).

פולקסווגן טוארג 3 רכב מירוץ ראלי דקאר 2011. אתר יצרן
כל קשר לטוארג הסדרתי מקרי בהחלט/אתר יצרן

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully