וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היברידית ראשונה לפיג'ו

24.8.2010 / 9:32

לראשונה בתולדותיה מציגה פיג'ו מכונית היברידית: ה-3008 חמושה במנוע דיזל ומנוע חשמלי המפיקים יחדיו 200 כ"ס. תגיע לישראל

פיג'ו חושפת לקראת תערוכת פריס את ה-3008 הייבריד, התאומה האקולוגית לקרוסאובר המשפחתי שהושק השנה גם בישראל; השילוב של פיג'ו מכונה Hybrid4, ועושה לראשונה בעולם בייצור סדרתי שימוש במנוע דיזל במקום בנזין בציוות למנוע החשמלי. מערכת ההנעה מבוססת על חלוקה בין הסרן הקדמי לאחורי, כאשר מנוע הבעירה אחראי לתנועת הגלגלים הקדמיים והמנוע החשמלי מניע את הגלגלים מאחור.

בחזיתה של ה-3008 הייבריד שוכן מנוע ה-2.0 ל' טורבו-דיזל HDi בעל תפוקה של 163 כ"ס. מנוע זה מגיע מסדרת ה-ECCS (סימול ל-Extreme Conventional Combustion System) ולו מכלולים קומפקטיים ומגדש-טורבו בגיאומטריה משתנה. מסייע לו המנוע החשמלי לו 37 כ"ס המוזן מסוללות מסוג 'ניקל מטאל' השוכנות תחת הרצפה, וביחד מצטברת העוצמה המרבית ל-200 כ"ס ו-50.9 קג"מ. התיבה האוטומטית משותפת לדגם הקונבנציונלי ולה שישה מהירויות ותפעול ידני. לדברי פיג'ו, מערכת ההנעה ההיברידית צורכת בממוצע כ-24 ק"מ לליטר סולר ופליטת ה-CO2 עומדת על 99 גק"מ.

אופציות ואלקטרוניקה הם חלק בלתי-נפרד ממערך המנועים ההיברידים וגם במקרה הנדון, פיג'ו התקינה שורה של מערכות טכנולוגיות כדי לברור את אופן הנהיגה על פי תנאי הדרך. ממול הנהג בקרת נהיגה הכוללת ארבעה מצבים: ספורט, הנעה כפולה (כלומר שני המנועים פועלים ביחד כל הזמן), הנעה חשמלית בלבד או הנעה אוטומטית.

ה-3008 תיוצר בצרפת במפעלים המרכזיים של החברה. היא צפויה להיות יקרה יותר מה-3008 הרגילה אך תוצע במפרט עשיר יותר הכולל צג מידע המבקר את פעולת המנוע החשמלי והסוללות. פיג'ו טוענת כי מערכת ההנעה ההיברידית תזלוג גם למכוניות נוספות כמו ה-508 והפיג'ו RCZ.

מיבואנית פיג'ו לישראל דוד לובינסקי נמסר לוואלה! רכב כי המכונית מיועדת להגיע אלינו, אולם לא ידוע בשלב זה כמה זמן לאחר תחילת שיווקה באירופה בחודש אפריל 2011.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully