וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב ריקול בטויוטה?

24.8.2010 / 10:27

ארגון הבטיחות האמריקני שוקל להוציא קריאת תיקון ל-1.2 מיליון דגמי קורולה ומטריקס בשל תקלה העלולה לכבות את המנוע בנסיעה

האם טויוטה צפויה להודיע בקרוב על קריאת תיקון נוספת? ארגון הבטיחות האמריקני ה-NHTSA, מהדק את חקירתו סביב ממצאים חדשים המצביעים על פגמים במנועי 1.2 מיליון כלי רכב מדגמי קורולה ומטריקס אשר יוצרו בין השנים 2005 ל-2007. צוותי המכון זיהו כשל חמור בבקר ה-ECM, הגורם למכונית להשתנק באמצע הנסיעה ובמקרה הקיצוני להביא לכיבוי המנוע ללא התרעה מראש.

הרשויות הפדרליות בארה"ב בודקות כעת מתי בדיוק דיווחה טויוטה על התקלה במכוניותיה לגופים המפקחים. חקירת עיתון ה-'USA טודיי' המתפרסם בארה"ב העלתה כי היצרנית היפנית ידעה על תקלות אלה עוד בשנת 2007, אולם במקום לעורר בהלה על ידי קריאות תיקון, החליפה במסגרת השירות השגרתי ללקוחותיה את הבקרים הפגומים.

ל-NHTSA כ-163 תלונות המיוחסות לתקלה בבקר ה-ECM. בין הדיווחים המדאיגים ביותר תאונת חזית-אחור במהירות של 100 קמ"ש בעירוב נפגעים, שנגרמה כתוצאה מכיבוי המכונית תוך כדי נסיעה. שש תאונות אחרות אף הן ברשימה, אולם בהן לא נרשמו פצועים. עוד נמסר כי כשנפתחה החקירה הרשמית בחודש מרץ האחרון, טויוטה השיבה ל-NHTSA כי להערכתה לא מדובר בסיכון בטיחותי, ולכן אין צורך בקריאת תיקון נוספת.

טויוטה זימנה מתחילת השנה כתשעה מיליון כלי-רכב למוסכים בגלל תקלה בדוושת ההאצה במכוניותיה. הממשלה בארה"ב ניהלה נגדה חקירה בגין הכמות הגדולה של המכוניות המעורבות וכן על הסתרת הכשלים, ובהחלטת הקונגרס קנסה אותה בסכום של 16.4 מיליון דולרים. אלא שממצאי הגופים הרשמיים גורסים לאחרונה כי רובן של התאונות שדווחו לא ארעו בשל תקלה כלשהי, לרבות אלקטרונית, אלא בגלל טעות נהג.

  • עוד באותו נושא:
  • טויוטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully