וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'ונג תזמן עשרה ימים

ירון אדרי

24.8.2010 / 12:02

הכביש המהיר לבייג'ינג פקוק כבר עשרה ימים עם קצב של ק"מ ביום והוא אינו הולך להשתחרר בקרוב. פקק מייד אין צ'יינה

ימי החופש הגדול בחודשיים האחרונים מעט השכיחו מאיתנו פקקים מהם. אבל אוטוטו זה מסתיים ומשבוע הבא נחזור לזחול בדרכנו לעבודה ובחזרה כאשר בונוס בדמות פקקי החג נקבל שבוע לאחר מכן. אבל כל דבר צריך לקחת בפרופורציות ובפעם הבאה שאתם מזדחלים בהילוך ראשון, גג שני, כדאי שתזכרו את הפקק האדיר שתוקע את הסינים.

הכביש המהיר בין טיבט לבייג'ינג בצפון סין רושם לעצמו אולי את הפקק הארוך ביותר בעולם אי פעם. הוא אמנם השתחרר מעט אמש (שני), אולם חזר היום להיות מגרש חניה אחד גדול ביומו העשירי עם אלפי כלי רכב המשתרכים בו לאורכם של מעל ל-100 ק"מ. עיתון 'גלובאל טיימס' המקומי מדווח כי החל מיום ה-14 באוגוסט הלך וגבר פקק התנועה לאחר שמאות משאיות כבדות נעו בו באיטיות בדרכם להעביר סחורה לרווחת 20 מיליון תושבי הבירה. מספר ימים מאוחר יותר החלו גם עבודות בכביש שהאטו את התנועה אף יותר.

ומי כמו הסינים יודעים לייצר לעצמם עבודה. לינה אמנם יכולה להיעשות במכונית לצד הדרך, אולם אוכל ושתייה הם עניין חשוב שבוודאי אף אחד מהנהגים לא תכנן למשך זמן כה ממושך. בצידי הדרכים החלו מקומיים למכור מים ומזון במחירים מופקעים כמובן, כי מי שיש ברשותו רכב בסין כנראה יכול לממן לעצמו זאת. הרוכלים אגב נעים בין המכוניות באופניים.

אלא שכנראה ומדובר בנהגים מיומנים שרגילים לתזמן בשעות. עומס תנועה של כחודש ימים המתין להם בין החודשים יוני ויולי וגם אחרי שחרור הפקק האדיר של הימים האחרונים, העומס ימשך לפחות עד אמצע ספטמבר עד אז תסתיימנה העבודות ויפתחו כבישים נוספים. למי ששואל מה ההבדל בין עומס לפקק, נגלה כי קצב הנסיעה הממוצע בשבוע האחרון עומד על בערך ק"מ ליום בעוד בימים אחרים הוא מהיר קצת יותר.

סין מדורגת ראשונה בעולם במספר כלי הרכב החדשים העולים על הכביש מידי שנה. מעל ל-13 מיליון נמכרו בשנה שעברה, ומספר זה צפוי להאמיר השנה. למרות גודלה הרב וכוח העבודה העצום, היא מתקשה להתאים את קצב הגידול לקצב סלילת הכבישים בתחומיה. גם אם הכביש החדש לבייג'ינג יחדש את זרימת התנועה, כנראה שיהיה זה לפרק זמן מוגבל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully