וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פריוס תשמיע קול

25.8.2010 / 9:41

טויוטה תצייד את המשפחתית ההיברידית ברמקול חיצוני על מנת להתריע לעוברי-אורח על קרבתה. בינתיים רק ביפן

בלחץ ארגוני הנכים והממשלה היפנית, טויוטה תטמיע בדגמי הדור השלישי לפריוס אופציה לרמקול חיצוני שאמור להפיץ צליל מזמזמם כדי להסב את תשומת ליבם של הסובבים, בעיקר הולכי-רגל וכבדי ראיה על כך שהמכונית נמצאת בקרבתם. כך בהודעה שפרסמה אמש היצרנית היפנית. טויוטה טוענת שהמנגנון נועד "להתריע ולא לעצבן", ונכלל כחלק מתכנית מורחבת שנעשית בשיתוף עם מספר ארגונים חברתיים שבראש מעיינם כבדי-הראיה.

המתקן המתריע מכונה Approaching Vehicle Audible System ואמור לספק מענה ווקאלי מודגש לדממת מנוע הכלאיים של הפריוס. הוא מושתל מאחרי הפגוש הקדמי ופועל רק בתנאי שהמכונית מרחפת במהירות "חשמלית" של כ-30 קמ"ש עד להפעלת מנוע הבנזין. האלמנט שקוטרו אינו גדול במיוחד משתמש בצליל עולה ויורד לפי מהירות המכונית ומדמה רעש של טורבינה קטנה.

דובר טויוטה דיוויד לי, טוען כי המנגנון נועד לעמוד עם דרישות הממשלה ביפן להעצמת הצלילים הבוקעים ממכוניות היברידיות. עם זאת, הוא אינו יודע מתי תוכל החברה להפיץ אותו מחוץ למדינה. "אנחנו בודקים מה אפשר לעשות כדי שנוכל לשווק אותו בכל העולם. הפריוס היא מכונית גלובאלית ולכן חשוב למצוא פתרון לכל האוכלוסיות", כך הוא מציין.

עלותו של המנגנון האופציונאלי מוסיף כ-150 דולרים (כ-570 שקלים לפני מס) למחירה הבסיסי של הפריוס ביפן או כ-12,600 יין במטבע המקומי. נציין כי מחקרים רבים שנעשו בעניין קבעו נחרצות כי יש למצוא פתרון בדמות מערכת קול חיצונית למכוניות חשמליות אשר תמשוך את תשומת ליבם של הולכי רגל בכלל וכבדי ראייה בפרט. בעבר סיפרנו לכם על מערכת ניסיונית שפיתחה לוטוס עבור הפריוס מהדור הקודם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully