וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'יפ צ'ירוקי תחת חקירה

25.8.2010 / 10:00

הרשויות הפדראליות וארגון הבטיחות האמריקני בודקים שלושה מיליון ג'יפ גרנד-צ'ירוקי בשל חשש לתקלה במכל הדלק שעלולה לגרום להתלקחות

הרגולטורים בארה"ב פתחו בחקירה רשמית מול מותג ג'יפ של קרייזלר בגלל חשש לתקלה מסוכנת בשלושה מיליון דגמי גרנד צ'ירוקי שיוצרו בין השנים 1993 ל-2004. ה-NHTSA (ארגון הבטיחות האמריקני) טוען כי החל לבדוק ביום שני האחרון תלונות שהגיעו מבקרת ה-CAS (המרכז לבטיחות בכלי רכב בארה"ב) שבמרכזן דיווחים על התלקחות המכונית בגלל כשל שמקורו במכל הדלק.

התקלה בעטייה חוששים מריקול נרחב נובעת מהתקנת מכל דלק רעוע מפלסטיק בדגמים הרלוונטים לאותם השנים. פגיעה בחלק האחורי של המכונית עלולה לשבור את הגנת הפגוש ולגרום לסדקים במכל. בנוסף לכך, נראה כי ה-CAS טוען כי מלכתחילה לא היה מיגון עוטף סביר למכל הדלק ולכן מדובר בתקלה סדרתית.

לדברי ה-CAS, דגמי הגרנד-צ'ירוקי שיוצרו בין 1993 ל-2004 מעורבים במאות תאונות דרכים קטלניות. על פי פרסומי המרכז בוושינגטון, נרשמו כ-172 תאונות בהן הרכב עלה בלהבות בעקבות הפגיעה, ובהן נספו כ-254 בני-אדם. יחד עם כך, ה-NHTSA טוען כי לא ברור עדיין אם בכל התאונות ישנו קשר ישיר בין המכל הפגום להתלקחות המכונית, ועל כן נמנע מהפעלת ריקול לפי שעה עד מועד סיום החקירה.

על פי דיווחי כלי-התקשורת בדטרויט, קבוצת קרייזלר-פיאט בבעלותה מותג ג'יפ משתפת פעולה עם כל הגורמים המעורבים בחקירה. דובר ג'יפ סקוט בראון אומר כי להערכתו לא יופץ ריקול מאחר והגרנד-צ'ירוקי עומד בכל התקנות הפדראליות לבטיחות כלי-רכב בארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully