וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריסוק: שוב חמישה כוכבים

25.8.2010 / 12:28

Euro-Ncap מפרסם תוצאות מבחני הריסוק לארבעה כלי רכב חדשים: הונדה CR-Z, יונדאי ix35 סוזוקי סוויפט וסיטרואן C4

ארגון הבטיחות האירופי Euro NCAP מפרסם היום (רביעי) את תוצאות סבב מבחני הריסוק האחרונים שערך. במסגרת זו השתתפו רכב הספורט ההיברידי הונדה CR-Z, רכב הפנאי יונדאי ix35, והדורות החדשים לסוזוקי סוויפט וסיטרואן C4.

בסיכומם של מבחני הריסוק קצרו כל המכוניות חמישה כוכבים. הארגון מדגיש במיוחד את הונדה CR-Z החמושה במערכת הנעה משולבת בנזין וחשמל, אשר הפגינה רמת בטיחות גבוהה לרכב היברידי. עוד בעניין האקולוגי, בארגון מציינים כי בתערוכת פריס יחשף מודל חדש על פיו תבחנה טכנולוגיות האלקטרונית של המכונית לרבות מנגנוני בקרת יציבות משופרים.

הונדה CR-Z

בוחני ה-Euro NCAP לא מצאו פגמים מהותיים ביכולת ההגנה של ההונדה CR-Z על מבוגרים וזיכו אותה ב-93 אחוזים. תא הנוסעים שלה שמר על מבנה אחיד בהתרסקות חזיתית עם הגנה טובה על הברכיים והאגן אצל הנהג והנוסע. הגנה כנגד פגיעה צידת הייתה סבירה ובמבחן צליפת השוט התוצאה הייתה טובה מאוד.

המושבים האחוריים הציבו מגבלה פיזית לבוחנים בשל קוטנם, ולכן במהלך המבחן נבחנו בנפרד. התוצאות היו טובות למדיי כשה-CR-Z רושמת לזכותה 80 אחוזים. עבור הגנה על הולכי-רגל צברה ההונדה 71 אחוזים במיוחד במבחן בו מוטח ראשו של ילד במכסה המנוע הקדמי, הציון הגבוה מכל הנבחנות. למבוגרים ההשלכות תהיינה קצת יותר חמורות במקרה של פגיעה. בקרות אלקטרוניות העניקו להונדה 86 אחוזים.

יונדאי ix35

רכב הפנאי הקוריאני הוא מוצר חשוב לשוק האירופי במיוחד בקרב המשפחות, ונראה שמאמצי החברה מניבים תוצאות חלקיות. ה-ix הרשים בעיקר במבחן הבודק את המעטפת הגנתית סביב הילדים - 88 אחוזים על פי תוצאות המבחן. במבחן החזיתי הקבינה לא ספגה נזקים קשים ושמרה על צורת המבנה וזיכתה את היונדאי ב-90 אחוזים בסעיף הגנת המבוגרים.

לחובתו של רכב הפנאי תקלה מצערת במבחן העמוד הצידי. בעת התאונה נתפסה כרית האוויר (וילון) בקורה B ולא נפתחה כראוי; הגנה על איזור הצלעות הייתה טובה ובמבחן צליפת השוט שמר הרכב על ניקוד גבוה. עבור הולכי רגל ניתנו לו54 אחוזים בלבד בגלל פגיעה קשה ברגלי מבוגרים והן בגלל נזק חמור לראשיהם במפגש עם קצה החרטום. בקרות אלקטרוניות העניקו ליונדאי 71 אחוזים וציון טוב מאוד ניתן בגין צליפת שוט.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

סוזוקי סוויפט

המכונית הנבחנת היא זו שבדור החדש והסופר-מיני היפנית זכתה לציון גבוה מאוד בהגנה על מבוגרים - 94 אחוזים. בריסוק חזיתי הדגימה הסוזוקי שמירה על נוסעים בכל הגדלים והענקת בטיחות גבוהה לאיזורי הברכיים והאגן. ילדים בגילאי 18 חודשים עד 3 שנים זוכים להגנה טובה (ניקוד מזערי הופחת) - 82 אחוזים.

במבחן הפגיעה בהולכי רגל קיבלה הסוויפט ציון מעורב. הפגושים אמנם שומרים כראוי על הרגליים וכך גם מכסה המנוע לכל אורכו ורוחבו, אולם קצה החרטום הקדמי מהווה סכנה והוא לא קיבל ניקוד. בסך הכל רמת ההגנה עומדת על 62 אחוזים.

סוויפט הצטיידה רק בשנה האחרונה בבקרת יציבות כסטנדרט ועל כך משבחים בארגון. יחד עם שאר המנגנונים בהם היא מצויידת היא משיגה ציון של 71 אחוזים בסעיף זה. עוד לזכותה נרשמה הגנה טובה מאוד בפני צליפת שוט.

סיטרואן C4

בהגנה על מבוגרים מלפנים, נראה כי הקבינה בסיטרואן C4 החדשה נותרה במבנה יציב עם פריקת כל כריות האוויר ללא תקלות והשגת ציון של 90 אחוזים. בעוד שהנוסע נותר כמעט ללא פגע, לנהג נרשמה פגיעה קלה מאוד באזור החזה ורגל ימין. במבחן הריסוק הצידי זוכה הנהג להגנה חלקית לפלג גופו העליון בעוד שההגנה על הראש ופלג הגוף התחתון טובה מאוד.

בהגנה על ילדים צברה ה-C4 ציון של 85 אחוזים. בעת המבחן ציינו הצוותים כי תנועת הראשים של ילדים בגילאי 18 חודשים עד 3 שנים לא הייתה מוגזמת, ולכן הציון שניתן לה תואם את התוצאות. עוד הודגש כי ניתן לבטל את כרית האוויר על ידי מתג בתא הכפפות והסימון לכך ברור ומוצג לעיני כל.

ה-C4 הצליחה לחלץ ציון מקסימלי בשל הגנה מרבית על הולכי רגל במבחן הפגיעה בחלק התחתון של הרגליים מקצה הפגוש. מצד שני, הופחתו לה נקודות בגלל הגנה לקויה על ראשי ילדים ומבוגרים בעת תאונה עם אותו החלק במכונית. בסך הכול קיבלה הסיטרואן במבחן זה 43 אחוזים, הנמוך מכל ארבעת הנבחנות.

את ציונה הגבוה ביותר משיגה ה-C4 בסעיף המנגנונים האלקטרונים עם 97 אחוזים. אלא שזאת אך ורק במידה ובקרת יציבות מותקנת במכונית כסטנדרט והערה קטנה ניתנה בכך שבמדינות מסויימות באירופה מערכת זו אופציונלית. עוד נציין הגנה סבירה בפני צליפת שוט, שוב הנמוכה מכל הנבחנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully