וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשמית: אופל עוברת לשלמה שמלצר

קונצרן GM ימנה את שלמה שמלצר למפיץ מותג אופל בישראל. אחריות הרכיבים והמוסכים יישארו בידיה של היבואנית UMI

בהמשך לפרסומים השבוע כי שלמה שמלצר יקבל את ניהול מותג אופל בישראל, מאשרת זאת היום (חמישי) היבואנית UMI באופן רשמי. קונצרן הרכב האמריקני ג'נרל מוטורס בבעלותו המותג הגרמני, חתם על מסמך הבנות לפיו יועבר זיכיון אופל מ-UMI לקבוצת שלמה. במסגרת ההסכם הקבוצה הישראלית תנהל את פעילות אופל, בעוד האחריות על שירות ותיקונים תישאר בידיה של UMI בשלב זה.

פעילותה של אופל בישראל מדשדשת מזה שנים, כאשר עיקר פעילותה של היבואניתUMI מרוכזת במותגי הליבה האמריקניים ביואיק, קדילאק ושברולט. בשבעת החודשים הראשונים של 2010 נמסרו 211 מכוניות אופל בלבד, 71 מהם בחודש יולי בעיקר תודות להגעתה של הקורסה המחודשת. למרות המספר הנמוך מדובר בעלייה של 97 אחוזים לעומת התקופה המקבילה אשתקד, מה שמסביר קצת יותר על קשיי המותג אצלנו. נציין כי אסטרה החדשה והמשפחתית הגדולה והמוערכת באירופה אינסינייה אינן מיובאות לישראל. מותג נוסף שבידי UMI הוא סאאב, ששיווקו הופסק כליל בשנים האחרונות.

קבוצת שלמה שתקבל לידיה את הזיכיון נחשבת לשחקנית מרכזית בשוק הליסינג המקומי ויחד עם חברת ההשכרה SIXT היא הגדולה ביותר בתחום זה עם צי כולל של כ-80 אלף מכוניות. כמו כן, לשמלצר סוכניות למכירת רכב משומש ורשת מוסכים. עוד בידיו של שמלצר גם רישיון לייבוא רכב בעקבות ההסדרים החדשים בנושא הייבוא המקביל.

"הניסיון שלנו בעולם הרכב יספק למותג אופל את התמיכה הכוללת לה הוא זקוק על מנת לבסס את המותג בישראל ולהעניק לו את היתרונות העצומים מהם הוא נהנה בעולם. שיתוף הפעולה ביני לבין UMI ימשך באותה מידה של הערכה הדדית, כפי שהייתה עד היום". כך מציין שלמה שמלצר בעקבות ההודעה על ההסכם.

השנים האחרונות לא היטיבו עם אופל שהסבה ל-GM הפסדים גדולים בגינם ביקש התאגיד למכור אותה. בחודשים הראשונים של 2010 ניהלו ג'נרל מוטורס מגעים עם חברות ותאגידים אולם לבסוף משלא הצליחו למכור, החליט הדירקטוריון האמריקני להשאיר את אופל כחלק מהקונצרן על אף הסיכון הכלכלי וההפסדים הנערמים. נציין כי בתקופה זו הגיע הקונצרן לכדי פשיטת רגל וניצל רק בזכות השתלטות הממשל האמריקני על נכסיו. כמו כן, בתאגיד הוחלט להתמקד בארבעה מותגים בלבד- ביואיק, GMC, קדילאק ושברולט תוך בידולה של אופל. המותגים האמר, סאטורן ופונטיאק נגנזו ואת סאאב השוודית מכרו GM לספייקר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully