וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פשיטה משופרת על המשופרות

ירון אדרי

26.8.2010 / 12:37

תשעה כלי רכב משופרים נעצרו אמש על ידי המשטרה ונהגיהם עוכבו לחקירה. נבדקים גם מכוני הרישוי בהם הם הועברו טסט

משטרת ישראל ממשיכה במאבקה נגד משפרי המכוניות. היחידה המרכזית של אגף התנועה פשטה אמש (רביעי) על בתיהם ומקום עבודתם של תשעה בעלי מכוניות משופרות, בפעם השנייה החודש. מדובר בהמשך "מבצע שיפור ניכר" כפי שמכנים אותו באגף התנועה, שמטרתו להרחיק מהכבישים כלי רכב בהם בוצעו שיפורים בניגוד לתקנות משרד התחבורה.

"אנחנו מרכזים כמות של כלי רכב שיש לנו מידע עליהם על שיפורים בניגוד לחוק ובודקים אותם יחד עם הבוחנים", כך אומר לוואלה! רכב סגן ניצב אלון מגן, מפקד היחידה המרכזית באגף התנועה. לדבריו, בין השיפורים העיקריים נמצאים מנועים שנוספו להם מערכות פליטה ויניקה, מגדשי טורבו וכדומה, המעלים את הספקי המכוניות בעשרות ואף מאות אחוזים.

אמש כאמור הגיעו בלשי ובוחני היחידה המרכזית אל בתיהם של הנהגים החשודים וביקשו לבדוק את רכבם. מתוך תשעה כלי רכב שנבדקו, שלושה נמצאו תקינים והשאר הורדו מהכביש בשל השיפורים שעברו ובעליהם עוכבו לחקירה. בינהם לדברי המשטרה, פולקסווגן גולף משנת 1993 שמנוע ה-1.3 ל' המקורי שלה הוחלף במנוע של VR6, פיג'ו 205 שהותקן בה מנוע טורבו ופורד סיירה עם שיפור דומה כשבנוסף הותקנו בה מוטות מייצבים וכיסאות ורתמות מירוץ.

בהמשך דבריו אומר מגן כי שני כלי רכב שהיו ברשימותיו אמש, לא נמצאו. "אין לנו בעייה עם זה שמחביאים אותם, כל עוד הרכב לא על הכביש זה בסדר גמור מבחינתנו. המטרה שלנו היא להרחיק את המכונית האלה מהכביש שהנהג שלהם לא יפגע ושלא יפגע באחרים". עוד הוא מוסיף כי אנשיו ימשיכו לנסות ולאתר את כלי הרכב הללו במידה וישובו לכביש.

חוקרים את מכוני הרישוי

מתחילת המבצע הצליחו באגף התנועה לאתר מעל ל-20 כלי רכב, מהם 15 הורדו מהכביש והשאר נמצאו תקינים או שכללו שינויים מינוריים. את המידע על כלי הרכב אוספים רכזי מודיעין "ממקורות שונים", כפי שאומר מגן. נציין כי איתורם יכול להיעשות בקלות רבה דרך האינטרנט (פורמים ייעודיים, פייסבוק וכדומה) וכן רבים מהם מתאספים אחת לתקופה במפגשים קבועים. כמו כן, חלקם על פי המשטרה משתתפים באופן קבוע במירוצים פיראטיים וכי בידיהם קטעי וידאו מצולמים כמו גם קטעי וידאו שהעלו בעלי המכוניות בעצמם ליו-טיוב.

נהגי המכוניות בהן נמצאו שיפורים הועברו כאמור לחקירה, כאשר חלק משני במבצע מבקש לגלות כיצד הם אושרו לנוע בכבישים על ידי מכוני הרישוי במסגרת הטסט השנתי. לדברי שניים מהנחקרים, הם פירקו את הרכב והחזירו אותו למצבו הרגיל כדי לעבור את הטסט ולאחר מכן הרכיבו שוב את החלקים המשופרים. לדברי מספר נחקרים, הם עברו טסט במצבו המשופר של הרכב ובאגף התנועה זימנו לחקירה את בעלי מכוני הרישוי בהם עבר הרכב טסט. מגן מציין כי אלה שנחקרו הכחישו או טענו שזה אינו נכון. בקרוב יזומנו לחקירה בעלי מכוני רישוי נוספים.

באגף התנועה מבקשים להדגיש כי "מבצע שיפור ניכר" ימשיך בשבועות הקרובים בהגעות מרוכזות של צוותי בילוש ובוחנים אל בתי בעלי המכוניות, בעיקר במרכז ובצפון הארץ. "אנחנו נמשיך ונגלה את כלי הרכב, גם את אלה שמחביאים וירדו למחתרת", מסכם מגן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully