וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם הבריטים עצבניים

3.9.2010 / 12:30

משאל שנערך בקרב 1,400 נהגים מצא כי 70 אחוזים מהם סובלים מזעם כבישים. הכי מעצבן: היצמדות לפגוש האחורי

חוטפים קריזות בכביש? אתם לא לבד. מכון ה-IAM (סימול ל- Institute of Advanced Motorists) ערך סקר בקרב 1,400 נהגים באי הבריטי בתקווה להבין דבר אחד: מה גורם להם להתנהג בעצבנות ובאלימות על הכבישים? התוצאות מצביעות על תופעות רחבות ובתוכן גירויים שנובעים ממנהגים מקולקלים ומחוסר סבלנות כלפי הזולת. חשבתם שרק פה הנרווים הרותחים הם חלק מהשגרה ביום-יום?

מתוך 1,400 המשתתפים, כ-70 אחוזים השיבו שהתרגזו על מישהו בכביש כמעט כל יום. כ-28 אחוזים טוענים שהתנהגות לקויה של נהגים בכביש גורמת להם להתעצבן לשיאים חדשים, ולהתאים את אופי התנהגותם ביחס ישיר למה שקורה בכביש, לרבות הנפת ידיים, הטחתן בדיפוני הפנים וגידוף הנהג המפריע.

ומהו ההרגל המגונה השכיח ביותר? כאן הרשימה מפוצלת ומגוונת, אבל לכאורה הגורם בעל הפוטנציאל הנפיץ ביותר הוא Tailgating - הדבקות למכונית מאחור. 30 אחוזים השיבו שזו הפרובוקציה המעצבנת ביותר שהם יכולים להעלות על דעתם, בעוד 22 אחוזים הפנו אשמה אל אנשים שעונים לשיחות נכנסות בזמן נהיגה ומתעלמים מהסביבה. עוד נאמר כי כ-15 אחוזים מתרגזים על נהגים שנודדים מנתיב לנתיב כאילו הכביש בבעלותם ואי-שימוש במחוונים כדי לאותת על כוונתם אף הוא מעלה להם את הסעיף.

עוד במסגרת הסקר ניסו חוקרי ה-IAM לאתר את הסחות הדעות החמורות ביותר בזמן נהיגה: במקום הראשון (30 אחוזים) עלה כי נוסעים ברכב משבשים את שיקול הדעת של הנהג. במקום השני (24 אחוזים) פרסום ושלטי-חוצות ובמקום השלישי מבטים חפוזים שנשלחים אל מצלמות מהירות מחשש להתפס (21 אחוזים). בהמשך הרשימה טלפונים סלולרים (13 אחוזים), מערכת השמע ( 5 אחוזים) ומכשיר הניווט (4 אחוזים).

מנהל ה-IAM ניל קריג דווקא רואה בתוצאות מגמה חיובית של מיתון מפלס העצבים, אולם מוצא מקום לשיפור. "הנהגים חייבים לדעת לרסן את עצמם. גודש הפקקים רק עולה מיום ליום ואין ברירה, צריך לדעת איך לתמרן על הגבול הדק הזה בין התפרצות אלימה לבין היכולת להבליג". ומה אתכם הכי מעצבן?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully