וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפא רומיאו, עוד 25 שנה

30.8.2010 / 8:54

סטודנט לעיצוב מקובנטרי שרטט על המחשב איור גרפי לאלפא רומיאו חשמלית. עכשיו נחכה 25 שנה לגלות אם ייצא מזה משהו

סם הולגט מפקולטת העיצוב של קובנטרי הבריטית עיצב את האלפא רומיאו Essenc, מהות בעברית, הנראית כאן בתמונות. זהו פרויקט הגמר שלו והוא טוען שקיבל את ההשראה משבכות וגלים זורמים של בדים איטלקיים ומכוניות מירוץ. המכונית אמורה להשתלב באחת מתערוכות המעצבים השנתיות ולקחת חלק בתחרויות נושאות פרסים. אין ספק שלבחור באלפא רומיאו כמוצר גולמי ולפסל אותו כראות עיניך זו בחירה מצוינת. מה דעתכם, יש לו סיכוי לחזור הביתה כמנצח?

הולגט מפרט נרחבות על התכנון הוויזואלי של המכונית. גולת הכותרת היא מעטפת חיצונית עשויה מתרכובת פלסטיק שמשנה את צורתה בלחיצת מתג ומתקערת דרך זרימת האוויר (Shape Memory Plastic). אם זה מצלצל לחלקכם מוכר, נזכיר כי בסרט 'באטמן מתחיל' אוזכר פטנט דומה - Memory Cloth, בד המשנה את מבנה המולקולות כשמעבירים בו זרם חשמלי. על הצורה החיצונית מספר הולגט שהושפע רבות ממכוניות הגרנד פרי הישנות של החברה האיטלקית; החלק האחורי בולט במיוחד, ואילו הפרונט נמוך ומחודד.

בעומקי תא הנוסעים ניתן למצוא מבנה אורכי שאת קצוותיו מחבר מעין עמוד שדרה עליו מותקנים צמד המושבים במרכז. מלפנים מושתלים תאי אחסון המשולבים יחד עם לוח המחוונים ובצג הראשי עוברת האינפורמציה המשודרת ממערכת ההנעה החשמלית. זו אגב שוכנת בחלק האחורי ומשודכת לסוללות ליתיום-יון הניתנות להחלפה במהירות, ולכן אין צורך להטעין את המכונית בתום נסיעה.

ה'אססנס' של הולגט מיועדת להערכתו ודמיונו להוות חלק מהיצרנית בשנת 2035. מצד שני, יכול להיות שמוטב לנטוש את הכותר של המכונית מאחר וזה כבר תפוס על ידי אינפיניטי שהשיקה דגם קונספט בעל שם זהה שצלח את איורי המחשב והגיע לתצוגת ראווה אמיתית. בכל מקרה, נכון לימים אלה חוגגת אלפא רומיאו 100 שנים להיווסדה ואין מתנה טובה מעוד מעריץ שיודע להעריך את העיצובים המלהיבים שלה מהעבר ולכוון אותם לעתיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully