וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: יותר צעירים נוהגים בגילופין

1.9.2010 / 16:03

מחקר שנערך בארה"ב מצא כי לפחות 17 מיליון איש נהגו השנה תחת השפעת אלכוהול; הצעירים מתדלקים לפחות שש כוסיות

לפחות אחד מכל עשרה אנשים בארה"ב נמצא השנה נוהג בגילופין, כך עולה ממחקר שערכו ארגון הבטיחות NHTSA ומשרד התחבורה האמריקניים. זאת כחלק מההיערכות הציבורית וכוחות האכיפה לקראת יום העבודה (Labor Day) שיחול השנה ב-6 לספטמבר, מועד בו נוהגים מעריצי החירות לצאת לבלות ולשתות בכמויות מופרזות.

המחקר מצא כי עיקר הבעייה בקרב נהגים בגילאי 16 עד 24, שם מדובר על אחד מכל חמישה שעלה לכביש בשנה האחרונה פחות משעתיים אחרי ששתה אלכוהול. מתוכם, 13 אחוזים טענו להגנתם שעשו זאת רק בחודש האחרון ונמנעו מכך קודם לכן. מהצד המתון, ארבעה מתוך חמישה אמריקנים הפנים את הסיכון שטמון בנהיגה בשכרות ומביע חשש לבטיחותו ובני משפחתו.

על רקע הססמא Over the limit. Under arrest, ה-NHTSA אחראי לחלק נכבד מהקמפיין למניעת תאונות בארה"ב, ויעבוד עם משטרת התנועה האמריקנית כדי למזער את היקף את התאונות במסגרת יום העבודה. "המסר שלנו ברור וחזק: אם אתה נתפס נוהג תחת השפעת אלכוהול צפוי לך מאסר מיידי ומשפט. לא יהיו כאן יוצאים מן הכלל", כך דובר הארגון דיוויד סטריקלנד.

סטריקלנד מייחס חשיבות גדולה לשתיית אלכוהול בקרב הצעירים. מנתוני המחקר עולה כי גילאי 16 עד 20 שותים בממוצע שש כוסות משקה לפני שהם עולים על הכביש. חמור עוד יותר לגלות שכשמונה אחוזים מאלה ישבו כנוסעים עם נהג צעיר שלהערכתם שתה יותר מידי וסיכן את בטיחותם ואת הסובבים לו. עוד עולה כי המין הגברי הוא הדומיננטי בעבירות: אחוז אחד מכלל אוכלוסיית הגברים בגילאי 16 ומעלה נעצר בשנתיים האחרונות בגין נהיגה בגילופין. טווח הגילאים הבעייתי יותר הוא 21 עד 24 אצלם מדובר בחמישה אחוזים.

"כולנו מכירים את השתייה המופרזת באוכלוסיה הצעירה, נושא כאוב וחמור. אני רק רוצה לומר לצעירים לקראת יום העבודה, שאם אתם מתחת לגיל 21 ובדמכם אחוז אלכוהול גבוה בזמן נהיגה, אנחנו נגלה אפס סובלנות כלפיכם", כך סטריקלנד. עוד הוא מוסיף כי הגופים מקווים שתהיה השנה ירידה בכמות תאונות הדרכים בשל האכיפה המוגברת במקומות הומי אדם. אנו היינו שמחים לאכיפה מוגברת בתחום זה גם אצלנו בישראל בכל ימות השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully