וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תזכורת השבוע: חוזרים ללימודים

ירון אדרי

29.8.2010 / 16:00

החזרה לספסל הלימודים מציפה את רחובות הערים בילדים. האחריות לשלומם נמצאת בידיהם, אך יותר מכל בידי הנהגים

השבוע יחזרו ילדינו אל מסגרות החינוך, מי לבית הספר ומי לגנים. על כן, זו הזדמנות מצויינת להזכיר לנהגים שעשרות אלפי ילדים מתהלכים ברחובות החושפים אותם לתאונות דרכים אפשריות ועל כן מוטלת בעיקר עליכם האחריות לשמור שזה לא יקרה. ילד מפאת גילו, אינו לוקח בחשבון את כל הסכנות הטמונות בכבישים והוא אינו מודע לקושי של נהגים וכלי רכב להתמודד עם מצבי חירום, ולא משנה גילו.

כדי למנוע ככל הניתן פגיעה בהולכי רגל ובעיקר ילדים, חשוב להפנים כי שמירה על מהירות נסיעה בהתאם לחוק ותנאי הדרך הינה בגדר חובה ברחובות העיר, קל וחומר בסמוך למוסדות החינוך בחודשי הלימודים. זיכרו כי מרחק הבלימה הנדרש לרכב הנוסע 70 קמ"ש הינו כפול מאשר 50 קמ"ש ופי ארבעה מאשר 35 קמ"ש.

מצבי חירום הינם כאלה המחייבים את הנהג לפעול באופן מיידי כדי למנוע תאונה, כך שברובם ככולם של המקרים הוא יפעל על פי אינסטינקטים ולא על ידי הפעלת ההיגיון. כדי למנוע הפתעה פתאומית, הקפידו להתרכז בנהיגה בלבד, היו ערים לסביבתכם והביטו רחוק ככל האפשר. כך, גם במידה והתפרץ ילד לכביש יהיה לכם מספיק זמן לפעול בביטחה ובחוכמה כדי לעצור את הרכב.

במידה ואוטובוס או כל רכב נעצר לפניכם, הפחיתו את המהירות ועיברו אותו בזהירות רבה פן יתפרץ ילד את הכביש. בכביש דו נתיבי במידה והרכב שלידכם נעצר, עיצרו גם אתם כי יתכן מאוד שהוא מאפשר להולכי רגל לחצות את הכביש. בעניין זה נדגיש כי חשוב מאוד להשמע להוראות משמרות הזה"ב, כאילו מדובר ברמזור.

למרות האחריות הגדולה של הנהגים, אין זה אומר כי הולכי הרגל צריכים להיות שאננים. כבר הזכרנו לכם בעבר כיצד להתנהג ונזכיר שוב שתשומת לב רבה לקורה סביבכם היא ערובה לבטיחותכם. אל תתפרצו לכביש וגם אם רכב נעצר כדי לאפשר לכם לחצות, קחו בחשבון שרכב אחר עשוי לעקוף אותו. במפגש בין אדם ומכונה, אין מה לעשות וההפסד הוא תמיד של ההולך על שתיים.

כמו כן, נמליץ להורים לבחור עבור ילדיהם את הדרך הבטוחה ביותר מהבית לבית הספר, כך שיחצו כמה שפחות כבישים. במידה ואתם מסיעים אותם (חגורים כמובן), הורידו אותם אך ורק מהדלת הקרובה למדרכה ולעולם לא מצידו של הכביש. ציינו בפני ילדיכם את החשיבות הזו כך שיעשו זאת גם במידה והם נוסעים ברכב של חברים או במונית.

במהלך החופש הגדול נהרגו ילדים רבים בתאונות שונות. כדי ששנת הלימודים תהיה בטוחה הרבה יותר, כל שצריך הוא להפעיל את הראש ולהיות עירניים לקורה סביבכם. בהצלחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully