וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ל-SL65 יש 1,000 כ"ס

29.8.2010 / 12:38

סדנת MKB ערכה שורה של שיפורים מפלצתיים ב-SL65 בלאק אדישן של מרצדס. עכשיו יש לה 1,000 כ"ס, מה הפלא שהחווירה פנים

טרם נפל בחלקנו להתרשם מיצירותיה של סדנת MKB מגרמניה. אבל אם כבר לקבל טעימה ממה שבכוחה לפתח, אין דרך מספקת יותר מלערוך היכרות עם הפרויקט המופרך ביותר שלה עד עתה - מרצדס SL65 בלאק אדישן P1000. הצוות הגרמני שמקום מושבו במחוז סוואביה (מקום הולדתו של אלברט אינשטיין אגב), לקח את ה-SL65 ומנוע ה-AMG שלה אל פסגות הטכנולוגיה והזניק את המערכות ל-1,000 כ"ס. כלומר עלייה של 345 כ"ס על פני הדגם הסדרתי. ואם זה נשמע בשמיים, חכו לקרוא בהמשך כמה זה עולה.

לפני שאתם שולפים ציפורניים ואומרים "בוגטי ווירון עושה ממנה קציצות" (זה נכון, אבל זה לא העניין), ראוי לתת למכונית הזאת את הבמה המרכזית. מלאכת העדכון של MKB החלה עם יחידת הבנזין המשומנת של חטיבת AMG לה נפח של 6.0 ל' ו-12 צילינדרים. המנוע פורק לחלוטין, הורכב מרכיבים עדיפים והותאם אל צינורות ומערכות יניקה ופליטה חדשות החל מהיסוד הקטן ביותר, וכלה ברמת החיפוי הפלסטי מעל בסיס המנוע בחזית.

מערך ה-ECU של המנוע עודכן בצורה משמעותית, כך שהנהג יוכל לנצל את העוצמה מתחום של 1,500 סל"ד ויתאפשר לו סחרור צמיגים מהמקום ל-100 קמ"ש במקסימום דחיפה. מגדשי הטורבו הוגדלו באופן ניכר יחד עם מערכות הקירור ומערך הפליטה עושה שימוש בטכנולוגיה ווקאלית מיוחדת שמפיצה סאונד מפעים.

תחת שדרוגים אלה, המנוע עולה מהספק מקורי של 670 כ"ס אל 1,000 כ"ס כאמור. המומנט ממריא אל 132.5 קג"מ שמועברים לגלגלים מאחור דרך תיבה אוטומטית מחוזקת (מאוד) עם שבעה הילוכים, וזו תוכננה עם שלושה בקרים המשנים את אופי הפעולה של הדיפרנציאל מוגבל ההחלקה.

אם חשבתם שזה הכול רוח וצילצולים, צפויה לכם הפתעה; ה-SL65 של MKB באה עם קבלות. המכונית נלקחה אל מסלול המירוצים בהוקנהיים גרמניה במסגרת מירוצי דראג שנערכים במקום, ונתנה ל-8,000 האנשים בקהל הצגה מוקדמת. בסדרה של ניסויים המכונית האיצה ל-100 קמ"ש ב-3.6 שניות, ל-200 קמ"ש ב-8.9 שניות ול-300 קמ"ש ב-21.9 שניות. מנהל הסדנה (שהוא בכלל יווני) פאנגולס אוורימידיס טוען שהפוטנציאל שלה עוד רחוק ממיצוי. "היא יכולה באופן תאורטי להגיע ל-370 קמ"ש, אבל את זה נשמור למסלול אחר", כך ציין.

אחרי שהפנמנו מה מקבלים, עכשיו נגלה את מי צריך למשכן בשביל לקנות. תנאי ראשון קובע שללא בעלות על SL65 AMG, אין מה לדפוק על דלתות הסדנה. הצוות חורש על כל פרויקט נפרד למעלה משלושה חודשים ולכן שעות העבודה מחייבות תג מחיר גבוה במיוחד וערבות מוקדמת בסך 30 אלף יורו. מדוע? זאת מפני שהעלות לתכנית על המנוע מוערכת בכ-116,800 יורו, שהם כ-570 אלף שקלים לפני מסים. תוסיפו לכך את מחירה של ה-SL65 בלאק אדישן שנאמד בכ-300 אלף דולרים לפני מס והנה לכם עוד דוגמה למה אפשר לעשות כשאין גבול לדמיון, ובטח לא לכסף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully