וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיטרואן חושפת את ה-DS4

ירון אדרי

30.8.2010 / 12:33

היצרנית מצרפת מציגה את הגרסה היוקרתית למכונית הקומפקטית שלה שתנסה למשוך אליה את לקוחות אודי A3 וב.מ.וו סדרה 1

סיטרואן תציג בתערוכה הביתית בפריס את הדור החדש למכונית הקומפקטית שלה C4, אולם מי שתמשוך את מרב תשומת הלב תהיה דווקא האחות היוקרתית - DS4. מדובר במכונית השניה למשפחת הפרימיום של היצרנית מצרפת שהושקה ב-2009 עם הסופרמיני DS3. רמיזה ראשונה ל-DS4 קיבלנו בתערוכת ז'נבה עם מכונית הקונספט 'היי ריידר', כאשר המראה החיצוני נשמר כמעט בשלמותו פרט לוויתור על מרכב הקופה.

כמו ה-DS3 שמבוססת על ה-C3 החדשה, כך גם כאן. את הבסיס לקומפקטית היוקרתית תורמת ה-C4 החדשה אגב שינויים קלים במידות. אורכה של ה-DS4 הוא 4.27 מ' (4.33 מ' ב-C4), רוחבה 1.81 מ' (1.79 מ') והיא מתנשאת לגובה של 1.53 מ' (1.49 מ'). בסיס גלגלים לא נחשף אולם בסיטרואן אומרים שיש מספיק מקום לשלושה מבוגרים מאחור. נפחו של תא המטען אגב הוא 370 ל' ופרט לו ישנם שפע תאי אחסון בתא הנוסעים כולל מקוררים.

סיטרואן כמו גם פיג'ו הכריזה מזה זמן סוג של מלחמה מול התוצרת הגרמנית, יצרניות הפרימיום כמובן. כדי להתמודד במלחמה הזו, ה-DS4 מצויידת בכל טוב אליו נגיע מייד ומגובה בהבטחות ליכולת דינמית משובחת עטופה בעיצוב ספורטיבי יוקרתי אותו מעדיפה סיטרואן לכנות "קופה סטייל 2+2". הרעיון לכינוי נובע מידיות מוסתרות בדלתות האחוריות הנבלעות בקווי המתאר הקמורים, אולם קשה להבין מאיפה באו המספרים היות וכאמור במכונית ישנם חמישה מושבים.

חיצונית אכן רומזת ה-DS4 על העדפה ספורטיבית יוקרתית עם עיטורי כרום בפגושים התפוחים מלפנים ומאחור וכן במסגרת החלונות. את גופי התאורה המעוצבים מגבות נורות לד ובתוך בתי הגלגלים שוכנים חישוקי סגסוגת בקוטר 19 אינטש. עיטורי הכרום ממשיכים גם את תוך תא הנוסעים המעוצב שעושה שימוש בחומרים באיכות גבוהה וזוכה לבידוד משופר לרעשים ורעידות כמתבקש.

יוקרה ספורטיבית נוסח צרפת

כאופציה ב-DS4 תעמוד בחירה בין חמישה סוגי עור לריפוד תא הנוסעים והמושבים כאשר בגרסת הקצה גם הדשבורד ודיפוני הדלתות ירופדו בחומר היוקרתי. המכונית תקבל גם אופציה למושבים מתכווננים חשמלית מלפנים כולל מסאז' לנהג. פרט נוסף שכבר הפך לעניין שבשגרה בסיטרואן היא שמשה קדמית הממשיכה אל מעל לפדחת היושבים מלפנים ומעניקה להם זווית ראייה של 45 מעלות מעלה.

כצפוי גם רמת האבזור הבסיסית תהיה עשירה. פרט למה שכבר הוזכר לעיל, ה-DS4 תקבל גם מערכת בקרת שיוט, בקרת אקלים ומערכת סאונד משוכללת בין שאר האביזרים הרבים. ברמת הבטיחות היא תקבל את כל המערכות האלקטרוניות המוכרות כולל בקרת יציבות חכמה וכן מערכת לניטור שטחים מתים שתעביר לנהג חיווי ויזואלי על גבי מראות הצד.

חמישה מנועים בתקן 'יורו 5' נמצאים לבחירה עם ה-DS4, שניים דיזל ושלושה בנזין. לוגמי הסולר מסתפקים בהספקים של 110 או 160 כ"ס בעוד שהבנזין יציעו קצת יותר. בשלושתם מדובר במנוע ה-1.6 ל' המשותף לב.מ.וו שיציע הספקים של 120, 155 או 200 כ"ס בגרסתו העדכנית ביותר. זו אגב מציעה מומנט של 28 קג"מ ופליטת CO2 המסתכמת ב-149 גק"מ בלבד בממוצע. כל המנועים יוצעו עם תיבות שישה הילוכים, ידניות או אוטומטיות.

כאמור, בסיטרואן מצהירים כי מתחת לכל העיצוב והחומרים האיכותיים מסתתרת מכונית נהיגה מהוקצעת. "אנחנו רוצים שהכביש יהיה בקצה אצבעותיהם של הנהגים", כך אומר מנהל הפרויקט ג'רמי מאסטרצ'י. מתלי מקפרסון מלפנים וקורת רוחב גמישה מאחר יעשו זאת יחד עם תגבור אלקטרו-הידראולי להגה ולא חשמלי מלא ומלאכותי.

כדי לדעת עד כמה ה-DS4 יוקרתית, מספיקה הפגישה עימה במהלך תערוכת פריס. כדי להבין עד כמה היא ספורטיבית ומפנקת באמת נצטרך להמתין מספר חודשים אל תוך 2011 עד להשקתה במהלכה נדע עד כמה הכביש באמת מורגש בקצות האצבעות. ה-DS4 תגיע אלינו לישראל לקראת קיץ 2011, כך נמסר לוואלה! רכב מהיבואנית דוד לובינסקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully