וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוטוס טובה, לוטוס רעה

ירון אדרי

30.8.2010 / 17:30

היצרנית הבריטית תציג בתערוכת פריס את הגרסה הכוחנית לאוורה המשפחתית. המתונים יוכלו להסתפק בגרסה אוטומטית מוחלשת

בשנתיים האחרונות עברה לוטוס שינוי גדול. לא עוד יצרנית מכוניות נישה ספורטיביות אלא יעד שאפתני להיות אחת ממובילות עולם הרכב העתידי. ויש לה את כל האמצעים לכך כעת כשהעולם מדבר ירוק תודות לפילוסופיה עליה בנה את המורשת שלה מקימה קולין צ'פמן לפני קצת יותר מ-60 שנה - פחות משקל זה טוב לביצועים. ואם זה לבדו לא מספיק (וזה לא), יש ללוטוס גם טכנולוגיות ירוקות עליהן נשמע בעתיד הקרוב.

אבל לנטוש באחת את הנישה הספורטיבית זה בלתי אפשרי. על כן, בתערוכת פריס תחשוף היצרנית מבריטניה את האוורה S, גרסה קרבית עוד יותר למכונית הקופה 2+2 המאוד מוערכת שלה. המכונית שאפשר במקרה זה לומר משפחתית (הראשונה של לוטוס בעלת שורת מושבים מאחור), תפיק ממנוע ה-V6 שלה בנפח 3.5 ל' עדר של 345 כ"ס ב-7,000 סל"ד ו-40.8 קג"מ ב-4,500.

עוד במסגרת החיזוק, דאגה לוטוס לכייל מחדש את השלדה והמתלים בהתאם לתוספת הכוח ואם נסתמך על העבר, יש כיסוי להצהרות כי מדובר במכונית חדה ומהנה הרבה יותר לנהיגה. אלא שכדי להפיק את המרב יצטרך הנהג ללחוץ על כפתור הספורט שבקונסולה הראשית בכדי שהאלקטרוניקה תגרום לה להגיב טוב יותר ללחץ המופעל על דוושת הגז אגב העלאת מנתק ההצתה, לשחרר מעט את בקרת היציבות שתתן דרור לזנב ולספר על כך בפומבי דרך מערכת הפליטה.

לוטוס היא לא מכונית שקונים בכדי לנהוג בקו ישר או כדי לראות את הסקאלה נסגרת, היות והיא נועדה לשמור מהירות גבוהה כל עוד בין נקודה A ל-B צריך לסובב גם את ההגה ורצוי לשני הכיוונים. אבל בכל זאת נספר כי תאוצת ה-S ל-100 קמ"ש אורכת 4.8 שניות והמחוג יפסיק להצפין ב-277 קמ"ש. וכל זה יעשה תוך צריכת דלק ממוצעת של 10 ק"מ לליטר ופליטת 235 גק"מ CO2. בכל זאת, מנוע V6 שמנמן ו-1,437 ק"ג.

לוטוס גם באוטומט

ובכל זאת, סביר להניח שהאוורה הסטנדרטית שהושקה לפני שנתיים בדיוק תמשיך להיות המכונית המבוקשת ביותר של לוטוס בשנים הבאות. לא רק שהיא מתונה יותר עבור קהל היעד שלה, מעתה היא תקרוץ גם למי שלא אוהב לערבב הילוכים. בתערוכת פריס תציג לוטוס את ה-IPS (סימול ל-Intelligent Precision Shift), שהיא תיבת שישה הילוכים אוטומטית של טויוטה שעברה אצלה מקצה שיפורים.

כשהיא משודכת למנוע ה-V6 בנפח 3.5 ל' שבגרסה הסטנדרטית מפיק 276 כ"ס ו-35.7 קג"מ, מובילה תיבת ה-IPS את האוורה בתוך 5.5 שניות ל-100 קמ"ש כשהמהירות המרבית מוגבלת ל-250 קמ"ש. כאן צריכת הדלק חותמת 11.4 ק"מ לליטר ופליטת ה-CO2 עומדת על 208 גק"מ כאשר משקלה נמוך בק"ג אחד בודד מה-S.

שתי הנציגות החדשות למשפחת האוורה בהחלט מסמלות את מה שעובר על לוטוס, כשמצד אחד ממשיכה החברה הבריטית להציע מכוניות ספורט טהורות עבור לקחותיה ומצד שני נותנת מענה גם לקהלי יעד מתונים יותר. בעתיד היא עוד עשוייה להציע גרסה היברידית בהמשך למכונית הקונספט 414E שהוצגה בתערוכת ז'נבה האחרונה.

ואם בכל זאת אתם נחשבים 'הארד קור', תשמחו לשמוע שפרט לגרסת המירוץ לאוורה המשותפת לקוזוורת', שמועות מגלות שהאספריט עשויה לחזור לחיים עם מנוע ה-V10 של הלקסוס LF-A. וזה שיש קבוצת פורמולה עם אותו השם רק עוזרת לכם לרכוש מכונית מירוץ כמעט זהה לזו בה נוהגים הייקי קובליינן ויארנו טרולי, רק שתצטרכו להסתפק ב-600 כ"ס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully