וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

1,000 כ"ס למוסטאנג?

ירון אדרי

31.8.2010 / 11:36

סדנת המירוצים של קארול שלבי עתידה להפיק גרסת 'על' למכונית השרירים האייקונית של פורד שגם תהיה הפרויקט האחרון שלו

האם סדנת המירוצים של קארול שלבי עובדת על גרסת ה'על' האולטימטיבית למוסטאנג? אם נאמין לדיווחים שרצים בארה"ב, כנראה שכן. שמועות חמות קושרות את הסדנה שהכי מזוהה עם מכונית השרירים האייקונית של פורד, למהדורה מוגבלת של מכוניות בהן הספק המנוע חוצה את רף 1,000 הסוסים.

שלבי שכבר רואה באופק את יום הולדתו ה-88, יצמיד למנוע ה-V8 בנפח 5.4 ל' של המוסטאנג GT500 שלו צמד מגדשי טורבו שיכפילו את הספקו. תיבה ידנית שישה הילוכים תשודך למנוע כדי לתרגם את הכוח הרב למהירות דרך הגלגלים מאחור. מי שיחפוץ להפוך את החיה הרעה למכונית מיאוצים יקבל גם מערכת מתלים משופרת מבית סדנת המירוצים של פורד, כלוב התהפכות, מושבים ורתמות מותאמים למירוצים מסוג זה וכן מערכת בלימה מוגדלת שתצליח להתמודד עם כל הכוח הזה.

כדי לבדל את המוסטאנג הזו משאר פשוטות העם, היא תזכה למעטפת חיצונית תפוחה, כונס אוויר בולעני על מכסה המנוע וחישוקי 20 אינטש עליהם צמיגים דביקים. רכיבי המרכב בחלקם יפוסלו בקרבון כדי להפחית במעט את המשקל כאשר פריטי אבזור רבים יעמדו כאופציה, תלוי עד כמה הלקוח הפוטנציאלי רוצה אותה רזה.

אם אכן תגיע המוסטאנג בי-טורבו 1,000 כ"ס לייצור, סביר מאוד שתהיה זו היצירה האחרונה של שלבי שכבר אינו צעיר. ועבור מי שבנה במו ידיו מורשת לתפארת, אין דרך טובה מזו לומר שלום אגב ביטול של כל הסדנאות האחרות המתמקדות במכונית השרירים האייקונית של פורד ובראשן זו של ג'ק ראוש שרק לאחרונה הציג גרסה עם 550 כ"ס. גם סדנת גייגר הציגה לא מזמן מוסטאנג מוקצנת כאשר בשיא חוצפתה היא לקחת את ה-GT500 של שלבי והקפיצה אותה ל-805 כ"ס.

בשורה התחתונה, מחירה של מי שראויה לענוד את השם GT1000 לבטח לא יהיה זול, כ-100 אלף דולרים אם נדייק. אלא שלמוסטאנג האולטימטיבית והאחרונה בהחלט של שלבי עצמו יהיה בוודאי תור ארוך של קונים. ורק תחשבו כמה היא עשויה לעלות בעוד כמה עשרות שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully