וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכונית עם בשר אדום

ירון אדרי

31.8.2010 / 16:46

סדנת דונטו מוטור מארגנטינה חושפת את מכונית המסלול P1 שתנסה לעשות צרות לאריאל אטום וחברותיה. סטייק נע מאוד

אם היינו אומרים לכם שמקור המכונית בתמונות מבריטניה, לא הייתם מתפלאים. אבל מה אם נגלה לכם שהדונטו P1 מגיעה מארגנטינה? כן, המדינה הדרום אמריקנית שבעיקר מתמחה בבחירת נתח הבשר הטוב ביותר בפרה ובאופן סדרתי עושה רע לאוהדי הכדורגל שלה. היא ולא אחרת, רוצה להביס את האריאל אטום וה-X-Bow של KTM כפי שמצהירים יוצריה.

כל נהג תחרותי היה רוצה לקבל את הדיווח P1, שמשמעו כי הוא מוביל במירוץ (Position 1). מכאן שייעודה של הארגנטינית היא תוואי אספלט מפותל במסלולי המירוץ בעולם שם היא תפגין את כל התכונות שהכניסו בה יוצריה לורנו קמפנרה, הקטור פרז ולוקאס לופז במשך שנה וחצי של פיתוח אינטנסיבי. משקלה עומד על כ-700 ק"ג ובקרביה פועם מנוע ה-1.8 ל' טורבו הוותיק של פולקסווגן המפיק 180 כ"ס.

דונטו לא מסתפקים רק בשוק המקומי שאוהב מאוד מירוצים אך לרבים ממנו את הכסף לממן זאת. על כן, היא פוזלת צפונה אל ארה"ב וכן אל מדינות אירופה. בהתאם לתקנות התחבורה בכל מדינה, היא תימכר כמכונית מסלול בלבד או גם כמכונית חוקית לכביש הציבורי בעבור נהג ונוסע עם גג שניתן להסיר. בחברה אגב, מציינים כי ה-P1 קיבלה את אישור ה-FIA וכי היא מתאימה להשתתפות בסדרות מירוצים מסויימות.

על עיצוב ה-P1 לכל אחד יהיה מה לומר בהתאם לטעמו האישי. לטעמנו היא נראית טוב ומפגינה בחניה את מה שהצוות מבטיח שהיא מסוגלת לו בכביש. דונטו טרם חשפו נתוני ביצועים שכן המכונית עדיין מוגדרת כאב טיפוס, אבל רמיזות לעלותה לצרכן האמיד כן עלו. כ-55 אלף דולרים יהיה מחירה (כ-200 אלף שקלים לפני מסים), סכום סביר לטהורת מסלול שכזו. ואם התקנות תאפשרנה לה לנוע גם בכביש, הרי שהרווח כפול.

דונטו P1. אתר יצרן
דונטו P1/אתר יצרן

.

  • עוד באותו נושא:
  • דונטו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully