וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן ארוך טווח: אפריליה מנה

1.9.2010 / 6:20

כשנה לאחר שמותג אפריליה נקלט מחדש בישראל, אנחנו יוצאים למבחן ארוך טווח עם האופנוע האוטומטי שבהיצע, המנה

קובי ליאני

צילום: דייב שחר
עריכה: רן צימט

לפני מעט יותר משנה, מותג האופנועים האיטלקי אפריליה חזר לישראל אחרי היעדרות ממושכת של כעשור, והסיבה לזו נגעה לבעיות אמינות ושירות לקוי לאופנועי המותג בארץ. אולם לאחר שאפריליה נרכשה על ידי פיאג'ו, האופנועים הטמפרמנטיים חזרו ארצה והפעם תחת היבאנית 'עופר אבניר' עם הבטחות לשירות משופר וכמובן, אמינות מרגיעה.

כבר בשנה הראשונה חרגו המסירות בפועל מהציפיות ועל הכביש עלו כמאה כלים של אפריליה. מספר נאה לכל הדעות, לאור התדמית שזקוקה לשיקום ולעובדה שלא מדובר באופנועים זולים או בקטנועים עממיים. מייד עם תחילת השיווק בארץ, בהיצע האופנועים של החברה ניתן היה למצוא את המנה. עוף מוזר וחריג שהרים לא מעט גבות. הוא נראה כמו אופנוע, נשמע כמו אופנוע ועולה כמו אופנוע, אבל במעמקי שלדת הצינורות שלו שוכנת מערכת לא קונבנציונלית ובכידון שלו חסר משהו.

הכוונה היא, שבקרבו הושתל מנוע ה-840 סמ"ק של הסופר קטנוע, הג'ילרה (שייכת גם כן לפיאג'ו) GP800 יחד עם תיבת הווריאטור הרציפה ועל הכידון לא תמצאו מנוף קלאץ' גם אם תחפשו עם זכוכית מגדלת. התוצאה היא, כצפוי, אופנוע אוטומטי לגמרי. מגניב, לא? תלוי את מי שואלים.

מבחן ארוך טווח אפריליה מנה. קובי ליאני
מבחן ארוך טווח אפריליה מנה/קובי ליאני

גם לאופנוענים וגם לקטנוענים

כשהמנה עוד היה אוסף שרבוטים על לוח השרטוט, אפריליה החליטו לנסות את מזלם עם אופנוע שמגשר בין שניים מעולמות הדו-גלגלי: האופנועים והקטנועים. וכך, האופנוע האוטומטי הזה אמור לקסום לרוכבי קטנועים גדולים שרוצים לעבור לעולם האופנועים, אבל חוששים מהסתבכות מיותרת עם המצמד (בעיקר בעיר) ובאותו זמן, להתאים גם לרוכבים מנוסים שרוצים "להוריד הילוך" ולהירגע קצת על כלי קצת פחות מחייב, קצת פחות תובעני, אבל עדיין אופנוע.

וזה עבד? חלקית. השילוב האוטומטי מרגיש מצוין והמנה התגלה עוד לפני שנה במבחן שערכנו לו, כפרטנר מצוין ליומיום, בין אם היומיום שלכם הוא בין רחובות העיר או באוטוסטראדות שמחוץ לה. הוא נוח, לא מאיים ועדיין חזק כדי לרגש.

אז כעת, לאחר שנת ההסתגלות לארץ ישראל, אנחנו מקבלים את המנה האוטומטי למבחן דרכים ארוך טווח שיימשך חודשים רבים. במהלכו נרכב על גבו באינטנסיביות וננסה לעמוד גם על שאלת שיפור האמינות וכן על עלויות האחזקה החשובות לנו הרוכבים.

אופנוע המבחן שנמסר לנו הספיק לעבור שנה מלאה, עמוסה וקשה כאופנוע מבחן ב'אבניר' ועליו רכבו לא רק לקוחות רבים, אלא גם עיתונאים שלקחו אותו עד לקצוות היכולת. כשזה הגיע לידנו, כבר נצברו בו 12,202 קילומטרים, מה שעלול להוות עבורו אתגר של ממש בבחינת אמינותו. אם הכל יתנהל כשורה, הוא אמור לבקר במוסך אחת ל-5,000 ק"מ לצורך טיפולים סדירים. אז כל שנותר לכם לעשות זה לעקוב אחרי הדיווחים החודשיים שלנו אודות האפריליה מנה, בהם נעביר לכם את כל חוויותינו וניסיוננו בשימוש בו.

מבחן ארוך טווח אפריליה מנה. קובי ליאני
מבחן ארוך טווח אפריליה מנה/קובי ליאני

מפרט טכני:

מנוע: 2 ציל', V טווין 839 סמ"ק
הספק: 76 כ"ס ב-8,000 סל"ד
מומנט: 7.5 קג"מ ב-5,000 סל"ד
תיבה: ווריאטור, אופציה ל-7 הילוכים
מכל דלק: 16 ליטר
אורך, רוחב, גובה (מושב): 208, 80, 80 ס"מ
בסיס גלגלים: 146.3 ס"מ
מתלה קדמי: מזלג הפוך, 43 מ"מ, 120 מ"מ מהלך
מתלה אחורי: זרוע אלומיניום, בולם אופקי כוונון מלא, 125 מ"מ מהלך
צמיג קדמי: 120/70 R17
צמיג אחורי: 180/55 R17
בלם קדמי: שני דיסקים צפים 320 מ"מ, קאליפרים רדיאליים
בלם אחורי: דיסק יחיד 260 מ"מ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully