וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: ריקול לפולקסווגן ג'טה וג'יפ רנגלר

1.9.2010 / 9:25

ארגון הבטיחות האמריקני בודק תקלה בפולקסווגן ג'טה שגורמת למנוע הדיזל להתקע ללא התרעה. ג'יפ רנגלר אובחן עם נזילות מפיית הדלק

ה-NHTSA (ארגון הבטיחות האמריקני) הודיע לקונצרן קרייזלר-פיאט וקונצרן פולקסווגן כי פתח בחקירה רשמית לבדיקת תקלות בקרב שני מותגים הנמכרים על ידם. עבור חטיבת הפרטיות של פולקסווגן מדובר ב-38 אלף יחידות של המשפחתית ג'טה משנת הייצור 2009 בגרסת הדיזל בשל תקלה שתוקעת את המנוע בנסיעה. מותג ג'יפ האמריקני מאפשר בדיקת 223 אלף יחידות משנות הייצור 2007 ו-2008 של רנגלר תחת עינו הבוחנת של הארגון. זאת בעקבות כשל המאופיין בנזילת דלק מפתח פיית המכל.

קרייזלר מנסה לברר אם מתוך 217 התלונות שהגיעו ל-NHTSA, הרנגלר מציף את נוזל הדלק החוצה דרך הפיה בשל מילוי יתר (over filling) או שמא התקלה נובעת מכשל מבני בהתקן היצרן, ללא קשר לכמות הדלק במכל. חלק מהביקורת המדווחת על ידי הלקוחות מתייחסת למקרים בהם נהגים שעמדו בסמוך לרכב בתחנה בעת התדלוק, ספגו שפריץ של בנזין על גופם. אחרים טענו שהדלק דולף החוצה מהצדדים גם כשהפיה בפנים והמכל חצי ריק. הקונצרן ממתין כעת למסקנות הסופיות של ה-NHTSA, אולם בתוך-כך, נערכים במותג ג'יפ לריקול מקיף. נזכיר כי רק בשבוע שעבר פתח ה-NHTSA בחקירת מכל דלק פגום לכאורה בשלושה מיליון מדגמי הגרנד צ'ירוקי שיוצרו בין השנים 1993 ל-2004.

בפולקסווגן גם לא שקט במיוחד. עד כה אותרו אמנם כתשעה מקרים בודדים, אך ה-NHTSA שהרחיב את פעילותו בחקירות הבטיחותיות מאז פרשיות טויוטה, מנתח אותם ביסודיות לאחר שדווח על מנועי טורבו-דיזל (TDI) של הג'טה שפעולתם נקטעת באמצע הנסיעה, ללא כל התרעה מראש על לוח המחוונים. "נהגים שחוו משהו כזה, טוענים שהמנוע התחיל לקרטע בהדרגה עד שפשוט הפסיק לעבוד", כך דוברת פולקסווגן בארה"ב קרי קריסטופר. "אנחנו מתייחסים לחקירות של ה-NHTSA במלוא הרצינות הראויה ונמשיך לשתף איתם פעולה", כך הוסיפה.

עוד מפרסומי הג'טה, הפעם על ידי חברים במועדון ה-TDI האמריקני, מתברר כי במקרים בהם נאלצו בעלי המשפחתית לגרור את רכבם למוסך, גילו לתדהמתם בתום בדיקת המכונית שמדובר בנזק מכאני וכלכלי לא קטן. על פי דבריהם, כל מערכת הדלק קרסה לאחר שחדרו למכלליה חלקיקי ברזל. "מדובר בעלות תיקון, כלומר החלפה של הכול, שנעה בין 6,900 ל-10,000 דולרים", כך אחד מבעלי הג'טה. ה-NHTSA ימשיך בימים הקרובים בחקירתו ואם יימצא לנכון יפרסם קריאת תיקון מסודרת יחד עם הקונצרן שיבדוק האם מדובר בתקלה ייחודית לדגם זה בארה"ב או תקלה רחבת היקף הרלוונטית גם לשאר מותגי הקונצרן הגרמני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully