וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש האומרים שסטיג פוטר

1.9.2010 / 11:45

נהג המירוצים הסודי של 'טופ-גיר' הודח מתפקידו לאחר שחשף את זהותו האמיתית והפר את החוזה עם ה-BBC. יש כבר סטיג חדש?

נהג המירוצים בן קולינס המגלם לכאורה את דמותו של סטיג הלבן בתכנית הרכב 'טופ-גיר' המשודרת ב-BBC, פוטר מתפקידו, כך על פי פרסום ב'מירור' הבריטי. העיתון מדווח שקולינס בן ה-35 תועד בביתו במערב האי ביום שישי האחרון, שעה שהסטיג - "יש האומרים שהוא אוכל מסמרים עם קורנפלקס" - נצפה אותה שעה במרחק של כ-1,770 ק"מ ממנו בגרמניה, מצטלם על מסלול הנורבורגרינג לפרק חדש במסגרת התכנית.

הסערה סביב קולינס צברה תאוצה לאחר שנודע כי ספרו האוטוביוגרפי עתיד לצאת ב-16 לספטמבר, שם מגולל נהג הפורמולה 3 לשעבר את חוויתיו כדמות המסתורית של טופ-גיר, תפקיד אותו מילא למעלה משבע שנים. ה-BBC שרואה בספרו מעשה נבזי, מנהל נגד קולינס מאבק משפטי על הפרת הסכם הסודיות בטענה שקולינס חתם על מסמך בו התחייב לשמור את זהותו בסוד, ולא לחשוף אותה לעולם. מוקדם יותר השבוע טען עיתון ה'סאנדי טיימס' כי קולינס הוא בוודאות הסטיג הלבן לאחר שנתגלו זיכויים בסכומי עתק בחברת המירוצים בבעלותו - Collins Autosport, בעבור שירות ופעלולים לתכנית 'טופ-גיר'.

חברת המו"ל 'הרפר-קולינס' שתפיץ את ספרו, מטיחה ב-BBC האשמות לפיהן מתעקשת הרשת הממלכתית לבזבז משאבים על מהלכים משפטיים עקרים שאין בהם שום תועלת. מנגד, מפיק התכנית אנדי וויליאם, לא נשאר חייב ואמר שמדובר ברודפי בצע התופסים טרמפ כלכלי על מעט מסתורין "לא מזיק" בתרבות הפנאי המשודרת. ה'מירור' ניסה לשפוך מעט אור על הנושא בשיחה ישירה עם קולינס, אולם זה התנער והגיב "אינני רשאי לדבר על המקרה הזה".

בן קולינס ירש את מקומו של נהג המירוצים פרי מקארתי ב-2003, אשר ייסד את דמותו של הסטיג המקורי (בסרבל השחור) עם תחילת התכנית בפורמט החדש שלה. הוא השתתף בהצלחה בסדרות מירוצי הפורמולה 3, מירוצי הלה מאן, סבב ה-GT ועוד. כיום, מחזיק קולינס בחברת Collins Autosport כאמור, שאף תכננה את מרדף המכוניות בסרט האחרון בסדרת סרטי ג'יימס בונד - קוונטום של נחמה.

חשוב להדגיש שדמותו של הסטיג גרמה ללא מעט תקלות מביכות בגופי התקשורת בעולם. יש מי שהיה משוכנע שמאחרי הסרבל הלבן מסתתר הגרמני מיכאל שומאכר לאחר שהופיע באחת התוכניות בתור הסטיג. בבריטניה נפוצה שמועה על פיה ה-BBC שכר לפחות שלושה נהגים שונים לתפקיד, ומשם כביכול ההסבר הגיוני כיצד קולינס נצפה במקום אחד, בעוד הסטיג הלבן נמצא במקום אחר. אכן מסתורין אחד גדול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully