וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וולוו: מנוע 1.6 ל' ל-S60

ירון אדרי

2.9.2010 / 10:07

כפי שהבטיחה, היצרנית השוודית תשדך מנוע טורבו קטן נפח למכונית הסדאן פרימיום החדשה שלה בהספקים של 150 ו-180 כ"ס

וולוו השוודית ממשיכה להיערך לעתידה תחת ג'ילי הסינית, כשברקע התאמה לחוקי זיהום האוויר שיכנסו לתוקפם בקרוב. לאחר שחשפה לא מזמן מנועים חדשים וחסכוניים מבעבר ובהתאם לפרסומים קודמים, כעת היא מציגה את כל הפרטים על מנועי ה-1.6 ל' GTDi אותם היא מייעדת בשלב הראשון למכונית הסלון החדשה שלה S60.

עם חשפיתה של ה-S60, סיפרה וולוו כי היא מייעדת לה מנועי טורבו קטני נפח אך יחד עם זאת חזקים מספיק, אשר יתאימו את הדגם לתקנות פליטת ה-CO2 העתידיות בעיקר באירופה וארה"ב. שני המנועים זהים במפרטם, פרט להספקים. בגרסתו החלשה יותר שתכונה T3 יפיק המנוע 148 כ"ס עם מומנט של 24.5 קג"מ. הגרסה המחוזקת T4 תפיק 177 כ"ס ב-5,500 סל"ד כאשר נתון המומנט ישאר זהה בטווח שבין 1,600 ל-5,000 סל"ד ופונקציית 'אובר בוסט' תאפשר שלושה קג"מים נוספים לפרק זמן קצר בעיקר לטובת האצות.

הנתונים לעיל שהיו עד לשנים האחרונות אופיניים למנועי 2.0 ל' ויותר, מושגים תודות למגוון טכנולוגיות מודרניות בהן עושה וולוו שימוש ואשר מקור חלקן בבעלת הבית הקודמת פורד. פרט למגדש הטורבו המייעל את פעולתם, הזרקת הדלק הינה ישירה ומכאן השם GTDi, סימול ל-Gasoline Turbocharged Direct Injection. כמו כן, מצוייד המנוע במערכת תזמון משתנה לשסתומים (VVT). בעוד ששני המנועים יוצעו עם תיבת הילוכים ידנית, ה-T4 יוצע בנוסף גם עם תיבת ה'פאוורשיפט' הרובוטית-אוטומטית כפולת המצמדים לה שישה הילוכים גם כן.

וולוו לא מציינת כמה דלק צורכים המנועים ומה פליטת ה-CO2 שלהם. היא מסתפקת רק בהדגשה כי בסך הכל מדובר בצמצום של כ-20 אחוזים בצריכת הדלק ביחס למנועים גדולים יותר בעלי הספקים דומים. כעת השאלה היא כיצד ירגישו מנועים אלה על מכונית פרימיום משפחתית.

  • עוד באותו נושא:
  • וולוו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully