וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על הגריד: עדכונים ממסלולי המירוצים

ירון אדרי

3.9.2010 / 11:47

פורמולה 1: העובדות לא מבלבלות את אלונסו; מוטו GP: הכאבים לא עוזרים לרוסי; WRC: פולקסווגן תודיע על עתידה בקרוב; DTM: ניסאן רוצה לדבר גרמנית

פורמולה 1: אלונסו לא מוותר

פרננדו אלונסו (פרארי) ממשיך להאמין כי באפשרותו לסיים את העונה כאלוף עולם. הספרדי שבנה על תוצאה טובה ביום ראשון האחרון בספא, אך נאלץ לפרוש בסוף לאחר שרובנס באריקלו (וויליאמס) הפך אותו לגדר בטיחות והוציא אותו מאיפוס, בונה עכשיו על מונזה כמקפצה הבאה. לבאריקלו אגב היה זה המירוץ ה-300 בקריירת הפורמולה 1 שלו, בו לא סגר אפילו הקפה אחת.

"נצחון במונזה יהיה תמריץ רציני", כותב אלונסו באתר הרשמי של פרארי. "אם דברים לא ילכו טוב, זה לא יהיה גמור אבל זו תהיה מכה מוראלית קשה לקבוצה". נדגיש כי מדובר במסלול האיטלקי הביתי, מה שמאוד ישפיע על המשך העונה ובעיקר אם ירשם בו הפסד צורם. עוד חשוב לזכור כי אלונסו ופרארי עתידים לעבור שימוע ב-FIA בנוגע להוראות הקבוצתיות מהגרנד פרי הגרמני ויתכן כי ירד להם ניקוד כעונש.

נכון לכעת מדורג אלונסו חמישי בטבלת אליפות הנהגים עם 141 נקודות, 41 פחות ממוביל הטבלה לואיס המילטון (מקלארן). עד לסוף העונה נותרו שישה מירוצים שהם 150 נקודות מקסימליות לנהג. בהתחשב בכך שהמילטון הוא הפייבוריט לנצחון גם במונזה ומארק וובר (רד בול) הוא הפייבוריט לאליפות נכון לכעת, אלונסו הוא כנראה אדם אופטימי מאוד.

פורמולה 1: רנו תקנה בחזרה את רנו?

בתום עונת 2009 מכרה יצרנית הרכב רנו 75 אחוזים לפחות מקבוצת הפורמולה 1 שלה לקבוצת משקיעים. אלא שמתברר בדיעבד שהייתה זו טעות היות ורנו היא הקבוצה הבולטת ביותר כיום בסבב. למרות נחיתות לכאורה של המכונית מול היריבות, נהגה רוברט קוביצה ממשיך להציג תוצאות יפות כולל הופעות על הפודיום שעוזרות לה לקדם את התדמית הספורטיבית.

לא רק רנו היצרנית תרוויח מהשקעה חוזרת בפורמולה 1, אלא גם יו"ר הקבוצה הנוכחי ג'רארד לופז שחושף כי כמות המזומנים שהזרים עד כה גבוהה בהרבה משציפה. "הכל כפי שתכננו, פרט לעניין הפננסי שהינו גבוה בהרבה", אומר לופז ל'אוטוספורט'. נזכיר כי לופז ביקש את עזרת ברני אקלסטון לסוג של הלוואה, אולם לבסוף הצליח לגייס את הכסף בעצמו עם צירוף ספונסרים שלבטח הגיעו בזכות הצלחותיו של קוביצה.

ברנו שמאוד מרוצים מקוביצה, לא הכי מרוצים מוויטלי פטרוב שמתקשה לספק תוצאות. מנהל הקבוצה אריק בולייה לא מבסוט מהנהג השני שלו שאינו מספק תוצאות באופן עקבי. לדבריו, "הוא מצליח להביא נקודות, אבל אנחנו צריכים נהג שני עקבי". שמועות גורסות כי פטרוב, שאגב הביא עימו ארנק מלא ברובלים, לא בדיוק המועמד המוביל של רנו לנהוג לצידו של קוביצה בעונה הבאה. לאחרונה נמסר מהקבוצה כי הם אינם רוצים לשחרר את נהג המבחן הו פין טונג, מה שכנראה רומז על כך שבשנה הבאה הסיני יחליף את הרוסי. וכמובן שכלום לא יכול להתקיים ללא שמועות אז כאן מדברים על חזרה אפשרית של קימי רייקונן לסבב במדים הצהובים שחורים.

פורמולה 1: אימונים בצמצום

במסגרת המאמצים לצמצם הוצאות כפי שהוסכם בין ה-FOTA ל-FIA בשנה שעברה, גם לקראת עונת 2011 תשמורנה הקבוצות על ארבע מסגרות שתכלולנה 15 ימי מבחן בסך הכל. התכנון הוא כי סבב המבחנים האחרון יערך בבחריין שבוע לפני המירוץ הראשון לעונה באותו מסלול, כדי לחסוך עוד כמה דולרים.

אלא שלמרות השמירה על הקיים, יערכו מבחנים נוספים במסלול אבו דאבי מייד לאחר שיארח את מירוץ סיום העונה. מדובר בארבעה ימי מבחן כאשר יומיים מוקדשים לנהגים חדשים בלבד שזו האפשרות היחידה לבדוק מה הם שווים, ויומיים נוספים לבחינת צמיגי פירלי החדשים שעל פי החברה פיתוחם מתקדם מהר מהצפוי.

פורמולה 1: ניפגש בטקסס ב-2012

מארגני הגרנד פרי האמריקני בראשותו של טיבו הלמונד חשפו השבוע את תוואי המסלול שעתיד להבנות באוסטין טקסס כדי לארח את הסבב החל מעונת 2012 ולמשך עשר שנים. מדובר במסלול שאורך שכל הקפה שלו נמשכת 5.48 ק"מ ובהם 20 פניות שונות ומגוונות וכן שינויי גובה של כ-40 מטרים. את המסלול תכנן הרמן טילקה, מי שחתום כמעט על כל מסלולי המירוץ המודרניים בעולם.

אלא שטילקה זכה לביקורות נוקבות בשנים האחרונות על כך שהמסלולים שלו אמנם נראים מעניינים, אך בפועל הם סטריליים מידי ואינם מאפשרים עקיפות מרהיבות. כדי לנסות ולמנוע זאת, הוכנסו למסלול כך לדברי הלמונד "אלמנטים בסגנון הקלאסי של מסלולי שנות ה-60 תוך התאמתם לתקנות הבטיחות המודרניות של ה-FIA". עוד הוא מוסיף כי "בעולם המודרני של הפורמולה 1, תוואי המסלול והטופוגרפיה שלו יהיו מיוחדים מאוד".

כדי לגלות באמת מה המסלול שווה ניאלץ להמתין בסבלנות עד לשנת 2012 כאמור, אז עתידה ארה"ב לשוב ולקחת חלק בסבב הפורמולה 1. הלמונד מצהיר כי המסלול יהיה מוכן בזמן וזאת כדי למנוע כבר מעכשיו ספקולציות. להזכירכם, בשנה שעברה עמד הגרנד פרי של אבו דאבי בסימן שאלה במשך חודשים ארוכים בשל המסלול החדש שנבנה בו והשנה זה המסלול בדרום קוריאה שבעליו מצהירים כי הוא אוטוטו גמור וקארון צ'אנדוק יהיה הראשון שלו עם מכונית רד בול. גם אותם אגב, תכנן טילקה.

ועוד בענייני מסלולים, ראש עיריית רומא ג'יאני אלמאנו עדיין ממשיך לספר כי בירת איטליה תארח מירוץ רחובות בקרוב. "רומא תארח מירוץ פורמולה 1 ב-2012 או לכל המאוחר ב-2013", כך אמר למדיה המקומית. כדי לא להעלות שוב את חמתם של האיטלקים, הוסיף אלמאנו כי "אלה יהיו שני מירוצים באיטליה שכן המירוץ במונזה מובטח".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

פורמולה 1: בנזין על השפתיים

נביל ג'פרי הוא אולי הנער הכי מאושר בעולם. המאלזי בן ה-16 הוא הנהג הצעיר ביותר שנהג אי פעם במכונית פורמולה 1, עת עשה זאת השבוע עם לוטוס במהלך מבחנים שנערכו בבריטניה. ג'פרי אומנם נתן בגז אחרי ששאל מיארנו טרולי את חליפת המירוץ שלו, אולם היה זה רק בנסיעה בקו ישר היות והתקנות אוסרות אימוני נהיגה מלאים.

אפשר לבטוח בג'פרי שהוא נהנה אפילו שלא הרשו לו לפנות ימינה או שמאלה. לשמחתו הוא עזר לקבוצה לשפר במעט את המעטפת האווירודינמית של המכונית וכן עזר לצוות הפיטס להתאמן למירוץ הקרוב. עכשיו יהיה לו מה לספר לחבריו בסבב פורמולה ב.מ.וו פאסיפיק שם הוא מתחרה ומדורג חמישי באליפות הנהגים.

אם ג'פרי יצליח להשיג מקום בשלוש השנים הבאות כנהג של ממש במירוץ, הוא גם יהיה הצעיר ביותר אי פעם שעושה זאת. מי שבינתיים מחזיק בשיא הוא חיימה אלגוארסוארי (טורו רוסו) שעשה זאת בגיל 19 ולפניו היה זה אלונסו.

מוטו GP: רוסי רוצה אבל לא יכול

ולנטינו רוסי (ימאהה) ממשיך להכנס לכושר אחרי הפציעה הקשה ואפילו די מבסוט מהתוצאה שהשיג באינדיאנפוליס ביום ראשון האחרון (מקום רביעי). אלא שלקראת המירוץ הבא שיערך ביום ראשון הקרוב במיסאנו הוא מנמיך ציפיות וקובע שיהיה לו קשה מאוד. "הגוף יעבוד כאן קשה כי במסלול הזה נדרשות בלימות חזקות. נצטרך להיות יותר רגועים ", אמר רוסי לכלי התקשורת והסביר כי מצבו הגופני עדיין לא כשיר למרות שקיווה לכך במירוצו הביתי.

אלא שלפי דבריו, גם אם יתגבר על חולשתו יהיה לו קשה. רוסי מסביר שמהנדסי הקבוצה עידנו מעט את האופנוע כך שיהיה קל יותר לתפעול ושליטה, מה שהפך אותו לפחות חד ותחרותי. "לצערי איבדנו הרבה מההיזון החוזר בחלק הקדמי", הוא אומר ומסביר שבסופו של דבר נמצאה פשרה שתאפשר לו לרכב כמו שהוא אוהב אך מבלי להפעיל עומס רב על הגוף.

ערב המירוץ ה-12 לעונת 2010, את אליפות המוטו GP מוביל חורחה לורנצו (ימאהה) עם 251 נקודות ואחריו דני פדרוסה (הונדה) עם 183 נק' ואנדראה דוביציוזו (הונדה) עם 126 נק'. רוסי ממוקם חמישי עם 114 נק', חמש פחות מקייסי סטונר (דוקאטי).

WRC: פולקסווגן שוקלת הצטרפות

על כך שפולקסווגן שוקלת להצטרף לסבב הראלי העולמי כבר סיפרנו לכם בעבר, כמו גם דיבורים על הצטרפות לפורמולה 1, לנאסקאר ול-IRL כיצרנית מנועים. אלא שכעת יש החלטה בחברה שאומרת כי החלטה סופית תהיה בקרוב. "התקנות החדשות טובות מאוד", אומר מנהל חטיבת המירוצים ביצרנית כריס ניסן.

התשובה אם כן או לא תגיע לכל המאוחר לאחר מירוץ הדקאר שיערך בתחילת ינואר, וכנראה שיש לכך סיבה. פולקסווגן היא הפייבוריטית לאליפות שלישית ברציפות עם נהגה קרלוס סיינז המחזיק בשתי אליפויות WRC שאולי יהפכו אותו לסוג של מנהל בקבוצה שתוקם או לפחות נדבך חשוב בפיתוח המכונית. לדברי ניסן, הצגת מכונית תחרותית תיקח כשנתיים כך שהופעה רשמית לא צפוייה לפני 2013.

ובינתיים, קבוצת מיני החדשה ממשיכה לבסס עצמה עם נהג רשמי ראשון. מקורות יודעי דבר טוענים כי אלוף ה-IRC כריס מיק יהיה נהג הקבוצה. הבריטי מנגד, מכחיש ואומר כי כל מטרתו כעת היא לשמור על תוארו במדי פיג'ו. עוד בגדר שמועות עלה שמם של אלוף העבר מרקוס גרונהולם שיבחן את המיני בשבוע הבא, נהג קבוצת סוזוקי המנוחה פר גונר אנדרסון והנורווגי מאדס אוסטברג.

WRC: מולר ילווה את הקסארה של סולברג

איבן מולר נהג ה-WTCC יחליף זמנית את השברולט קרוז שלו בסיטרואן קסארה. הצרפתי ילווה את המכונית עימה התחרה בהצלחה רבה פטר סולברג בעונה שעברה, כדי לקחת חלק בראלי הצרפתי שיוזנק בסוף השבוע של ה-1 באוקטובר. לפני שסגר זאת, קיבל מולר אישור מקבוצתו שברולט עימה הוא מוביל את טבלת האליפות.

למולר ניסיון רב במירוצים פרט לסבב ה-WTCC בו הוכתר לאלוף ב-2008. הצרפתי מחזיק באמתחתו עשר אליפויות בסבב מירוצי הקרח אנדרוס טרופי הצרפתי והוא אף התחרה בראלי דקאר כך שנהיגה תחרותית מחוץ למקום סטרילי אינה זרה עבורו. העובדה כי הראלי הצרפתי נערך על אספלט רק יכולה לעזור לו. עכשיו הוא רק צריך לנצח את רייקונן.

DTM: ניסאן מצטרפת לגרמנים?

ניסאן שוקלת להצטרף לסבב המירוצים הגרמני, כך מגלה 'אוטוספורט'. נשיא החברה קרלוס טאבארס סיפר כי בנוסף להשתתפות הרשמית באליפות ה-GT1 העולמית וסבב הסופר GT היפני, ישנם מגעים עם מארגני הסבב הגרמני להצטרפות אפשרית ב-2012. "ה-DTM מענין אותנו מהרבה סיבות", אמר טאבארס שהוסיף כי טרם התקבלה החלטה סופית בעניין.

אם ניסאן אכן תצטרף, יהיה זה יחד עם ב.מ.וו שעתידה אף היא לחזור לסבב ה-DTM ב-2012. אלה יצטרפו למרצדס ואודי ואולי אף ליצרניות נוספות אם התוכנית של מארגני הסבב תעבוד. לאחרונה נערכו שיחות עם מארגני סבבים מקבילים בעולם כמו הסופר GT היפני למשל, על אחידות בתקנות שתהפוך כל אחד מהם לאטרקטיבית יותר עבור היצרניות.

על הגריז

לואיס המילטון אמנם ניצח את המירוץ האחרון בספא מה שהחזיר אותו לראשות הטבלה, אולם נראה שהוא מתקשה להאמין שעשה זאת למרות שמראש הוא היה הפייבוריט. ואולי בעצם הוא נזכר כי שכח משהו או שהוא שוב שמע את חברתו אומרת לכתבים שהיא רוצה להתחתן. עכשיו פרט לידיים, יש לו גם את מונזה על הראש.

לואיס המילטון, מקלארן, פורמולה 1. רויטרס
שיט, עוד פעם השארתי את הבויילר דולק/רויטרס

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully