וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארוך טווח: פיאט פונטו אבו

3.9.2010 / 19:07

יבואנית פיאט לישראל סמל"ת הפקידה בידי וואלה! רכב פונטו אבו טורבו חדשה למבחן ארוך טווח, במהלכו נדווח לכם על החיים במחיצתה

מאז שערכנו מבחן ארוך טווח לסיאט איביזה, שואלים אותנו לעתים קרובות –"מה עם מבחן למותגים שסובלים מבעיות תדמיתיות קשות, אולי תבדקו את זה"? ובכן, כנראה שאין מכונית מתאימה יותר מהנציגה השנייה שמצטרפת אלינו כדי לענות על השאלה הזאת, ועל יתר סוגיות סבוכות בנושאי עלות ואחזקה; יבואנית פיאט לישראל חברת סמל"ת, נענתה לבקשתנו והעניקה לנו למבחן ארוך-טווח מכונית סופר-מיני חדשה שזה עתה נחתה באולם התצוגה – פונטו אבו-טורבו 135 כ"ס.

את המסע המתועד עימה שיימשך כ-4 חודשים אנחנו מכתירים כהזדמנות יוצאת-דופן. צ'אנס מרתק בו ננסה (אם אפשר) לאטום סדקים באמינותה השנויה במחלוקת של פיאט, ובפרט זו של הפונטו – רבת המכר של שנות ה-90. מכונית מרכזית שמאז הדור השני התקשתה לשחזר את הצלחתה המסחרית בארץ ונקלעה למצוקה בסקרי אמינות הקהל, וצנחה במדד הפופולאריות (באירופה אגב, המצב היה הפוך לגמריי).

עד לאחרונה, פונטו אבו שווקה בישראל ב-2 גרסאות בלבד על נפח של 1.4 ל' בנזין: 77 כ"ס ו-105 כ"ס, בשידוך לתיבה רובוטית או ידנית 5 הילוכים. המנוע החלש יותר לקוח מהפונטו הקודמת ואינו חמוש בטכנולוגיית ה'מולטי-אייר' (מערכת חצי אלקטרונית השולטת בהרמת השסתומים ומפחיתה את פליטת ה-CO2 ותצרוכת הדלק ב-10 אחוזים בממוצע לעומת מנוע רגיל). כעת, חוברת אליהן מכונית שלישית, עם קצת יותר פלפל.

מה מקבלים?

הדגם שניתן לנו הוא הטופ שבהיצע: אבו-טורבו 1.4 ל' המחלץ מהפרונט 135 כ"ס ו-21.1 קג"מ המתקבלים ב-1,750 סל"ד. בניגוד לכל היגיון מקומי, המכונית שלנו מצויידת בתיבה ידנית רגילה 5 מהירויות (עם מצמד והכול), ואותה נתפעל מידי יום בפקקים השגרתיים ובנסיעות המתוכננות. הנתונים הרשמיים של האבו מציינים 0-100 קמ"ש ב-8.5 שניות, ומהירות מרבית של 205 קמ"ש, כך שלכאורה, מדובר במכונית ספורטיבית חמת מזג לפחות על הנייר. עלותה של מכונית המבחן כ-137,000 שקלים במפרט העשיר ביותר הכולל סט חיצוני תוקפני, ושלל אביזרי פנים כבקרת אקלים אלקטרונית, גג-שמש כפול ועוד.


התפעול והאמינות הם גולת הכותרת במבחן ארוך-טווח, וחשוב לציין שהדיווחים אודות עלות האחזקה השנתית לפיאט עממית, חלוקים ומשתנים על פי ניסיון הבעלים. הדעה הרווחת בציבור הישראלי היא די שלילית כשמדובר בפיאט, ונעה על תסריט של יחסי אהבה -שנאה ("אוטו כיף, אבל מתקלקל") ועד הצהרות בוטות של חוסר אמון מוחלט כלפי המוסכים ("לא יודעים לטפל בארץ במכוניות איטלקיות").במסגרת הפעלתה, האבו-טורבו דורשת טיפול כל 30,000 ק"מ, כך שיש לנו כברת דרך עד לכניסה הראשונה למרכז השירות מאחר ומד המרחק מראה כרגע פחות מ-1,500 ק"מ.

לאורך התקופה עימה נצבור כמה שיותר קילומטרים בכבישי ישראל, בתקווה שלפחות נוכל לדעת אם יש מידה מסוימת של אמת או טעות מאחרי הביקורות כלפיה. בכל פרק חודשי, נספר לכם על צד אחר בתכונותיה של המכונית, עד שנגיע לקו הגמר ולשלב הסיכום. נתראה בעוד חודש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully