וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריקול: דליקות בקיה בשל חיווט לקוי

5.9.2010 / 9:16

קיה תזמן 35 אלף מכוניות מדגמי סול וסורנטו בגלל תקלה בחיווט שעלולה להוביל לדליקה במכונית

השלוחה האמריקנית של קיה הודיעה על קריאת תיקון במסגרתה תזמן כ-35 אלף מכוניות למוסך בגלל תקלות בחיווט הפנימי. מדובר בכ-24 אלף יחידות מדגם הסול ועוד כ-11 אלף כלי-רכב מדגם הפנאי סורנטו, כולם משנות ייצור 2010 ו-2011. ה-NHTSA (ארגון הבטיחות האמריקני) המפקח על הקריאה מטעם הרגולוטורים בארה"ב, מדווח כי לפחות ארבעה מקרים כללו אירועים של שריפה בגלל בעיות בחיווט, אולם לא נרשמו תאונות-דרכים או פציעות עד עתה הקשורות למקרה.

לדברי קיה, המכוניות הפגומות מצויידות במנגנון תאורה בלעדי המשוייך אל מהדורות מוגבלות בארה"ב. "רק כלים שיש בהם תאורת 'אמביינט' לרמקולים בחלק הקדמי של תא הנוסעים משתתפים בריקול", כך בכיר בחברה. עוד נמסר מקיה כי ההתקנה והמנגנון מגיעים מתוצרת חברת 'ג'ונסון קונטרולס' ומי שרוצה לשמור על בטיחות, מוטב כי ינתק את התאורה (מתג). "כל מה שאנחנו יודעים בשלב זה, הוא שקיימת בעייה בהתקנה וקיים חשש לניצוץ שמוביל לשריפה".

קריאת התיקון של קיה סמוכה למקרה נוסף במהלכו נחשף כי מוט ההיגוי של הסול קרס (מקרה בודד) ואל אירוע מקביל של החברה האם יונדאי שבודקת שיבושים בהיגוי של הסונטה החדשה. לפני כחודשיים בוצע ריקול מקיף ל-56 אלף דגמי סיד בשל תקלה במערכת הבלמים. היבואנית טלקאר ביצעה בארץ קריאה מניעתית ל-1,105 מכונית סיד שייוצרו בין מרץ 2008 למרץ 2009.

  • עוד באותו נושא:
  • קיה
  • טלקאר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully