וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרארי קוואטרופורטה?

7.9.2010 / 8:53

פרארי שוקלת מכונית ספורט חדשה בתצורת קופה ארבע דלתות על רקע הצמיחה המפתיעה של פורשה פנמרה. לעולם אל תאמר לא?

פרארי עסוקה בימים האחרונים בכיבוי שריפות (תרתי-משמע) בשל הריקול ב-458, אולם את תוכניותיה לעתיד היא מנהלת כסדרן וללא תקלות. כלי-התקשורת בצרפת מדווחים בימים אלה כי היצרנית ממארנלו לוטשת עיניים לקטגוריית הסלון-פאר, ומביעה התעניינות בהמצאת מתחרה לפורשה פנמרה, אסטון מארטין ראפיד, האחות מזרטי קוואטרופורטה ולמבורגיני אצטוק אם כל התוכניות תצאנה לפועל. הבכורה של פרארי מתוכננת ל-2012.

מחד, מדובר בדיווח שנוי במחלוקת. פרארי שללה את הנושא על הסף בהשקת הפרארי 599 ההיברידית בתערוכת ז'נבה במרץ האחרון: "כדברי אנזו פרארי, בחיים לא תהיה לנו מכונית ארבע דלתות. נשמור על המסורת". כך אמדאו פליסיה מנכ"ל פרארי במסגרת המאורע בו הציגה מנוע כלאיים משולב מערכת לאגירת אנרגיה שמעניין מה היה אומר עליה אנזו. "תקנות זיהום האוויר מחייבות אותנו", כך אמר פליסיה. ברקע אגב, טענה חטיבת ההנדסה כי פרארי תרתום את הטכנולוגיות לדגמים עתיידים. אילו דגמים? פרארי קוואטרופורטה לא יצאה מפי אף אחד מבכירי החברה. "את זה אף אחד לא מכריח אותנו לעשות". מאידך, על פני השטח עולים מסרים סותרים כי אולי בכל זאת ישנן הכנות.

הסיכויים לפרארי קופה ארבע דלתות אכן עלולים להפוך למציאות, בפרט בשל המשברים הפיננסים שמוטטו חלקים בתעשיית הרכב. בראיון שהעניק פליסיה למגזין הרכב האמריקני 'מוטור-טרנד', סיפר כי פרארי תמיד תשאר מיוחדת, אבל חושבת גם על צרכים ורווחים בשל ההשלכות של המשבר הכלכלי. "ההצלחה הגדולה של פרארי היום, היא בזכות העובדה שאפשר להשתמש בה בכל יום כמו מכונית רגילה. פעם זה לא היה אפשרי".

כל הנחת יסוד תהה עדיין מוקדמת. אולם, ייתכן ונקבל קדימון כאשר החברה תחשוף קונספט ליורשת הפרארי 612 סקאלייטי, הדגם המפורסם של היצרנית שמצוייד בארבעה מושבים שימושיים. בנוסף לכך פיאט, בעלת הבית של פרארי שבימים אלה מנסה להשתלט על הטראומות בקונצרן קרייזלר, עוקבת אחר הנסיקה של פורשה פנמרה שחולבת כל דולר אפשרי מהסדרה. בעקבות כך, סביר כי פיאט תנסה להפעיל לחץ מתון על פרארי לייצר את הדגם בשנתיים הקרובות, כדי שתוכל לחזק את קופתה. ואנזו? הוא בטח התהפך כבר מספר פעמים בקברו מאז נפטר, עוד היפוך אחד כבר לא משנה.

  • עוד באותו נושא:
  • פרארי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully