וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיה: הרכב נקרא למוסך, המנכ"ל התפטר

ירון אדרי

7.9.2010 / 11:57

צ'ונג סונג-איון מנכ"ל קיה העולמית לקח על עצמו את האחריות לסדרת קריאות תיקון עבור כ-100 אלף מרכבי המותג והתפטר

לדרום קוריאנים יש סוג של נקמה ביפנים, לפיה כל מה שתושבי מעצמת הענק עושה, הם עושים טוב יותר. לראייה, חברות האלקטרוניקה הצומחות בקצב מסחרר וכמובן יצרניות הרכב. דוגמה לרצינות בה עובדים הדרום קוריאנים, מגיעה כעת ממנכ"ל קיה צ'ונג סונג-איון שהודיע על התפטרותו בעקבות קריאות תיקון חוזרות ונשנות לכמאה אלף מכונית החברה בשל חיווט לקוי. סוכנות הידיעות המקומית 'יונהאפ' טוענת כי ההתפטרות מגיעה בהוראת יו"ר יונדאי צ'ונג מונג-קו.

סונג-איון לקח על עצמו את האחריות לריקולים האחרונים עליהם גם דיווחנו כאן בוואלה! רכב, ועל כן התפטר. ביום ראשון האחרון היו אלה כ-35 אלף יחידות מדגמי הסול והסורנטו בארה"ב בהן חיווט לקוי יצר חשש לדליקה פתאומית כאשר ריקול זה התרחב גם לאירופה וכן לרכב הפנאי הגדול בורגו/מוהאבי והסדאן היוקרתית קדנזה. מוקדם יותר השנה פורסם ריקול לכ-56 אלף מדגמי הסיד בשל תקלה במערכת הבלמים, כולל אצלנו בישראל.

התפטרותו של סונג-איון אינה דבר מובן מאליו. בשנתיים האחרונות קיה היא אחת מיצרניות הרכב המציגות צמיחה תלולה כשגם המשבר הכלכלי לא הצליח לעצור אותה. נציין כי גם קודמו בתפקיד צ'ונג איו-סאן, בנו של יו"ר יונדאי, התפטר במפתיע בתחילת 2008 לאחר שהחברה רשמה צניחה במכירות כאשר כאמור, נרשמת עלייה חדה מאז.

יחד עם חברת האם יונדאי בה משמש סונג-איון כסגן נשיא, מדובר בקונצרן הרכב החמישי בגודלו בעולם. נזכיר כי בשנה האחרונה קראה טויוטה ליותר מעשרה מיליון מכוניות לסור למוסכים בשל תקלות שונות ובראשון דוושת האצה, כאשר שם הסתפקו הנשיא והיו"ר בהתנצלות.

  • עוד באותו נושא:
  • קיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully