וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשמלית קטנה ליונדאי

12.9.2010 / 10:14

חשפה את הבלו-און EV המבוססת על ה-i10 לקראת הבכורה בתערוכת הרכב בפריס. תכסה טווח נסיעה של 140 ק"מ בין טעינות

במעמד חגיגי בהשתתפות שרי ממשלת דרום קוריאה ובכירים מקונצרן יונדאי, חשפה היצרנית הקוריאנית את המכונית החשמלית החשובה בשורותיה - בלו-און EV, בביתה שבסיאול. יונדאי הכריזה באירוע המקדים לפריס, כי מדובר בציון דרך חשוב בתולדותיה וכי היא שואפת להעשיר את השימוש בכלי-רכב אקולוגיים במדינה. "יונדאי מביעה נכונות ונחישות להפחית את זיהום האוויר, ולהעניק לעולם טכנולוגיות ידידותיות לסביבה", כך סגן יו"ר מחלקת המחקר ביצרנית ד"ר יון סון לי.

ה-EV בלו-און נשענת על פלטפורמת יונדאי i10 הקטנה והוצגה כאב-טיפוס בתערוכות קודמות. אין שינוי בממדים או באבזור הכללי, למעט צגי בקרה המשוייכים למערך הטעינה בתא הנוסעים ותכונות נוספות לצמצום המשקל. מערכת ההנעה מבוססת על מנוע חשמלי חזיתי שמפיק 81 כ"ס, כ-21.1 קג"מ, וצורך את האנרגיה מקבוצת סוללות ליתיום-יון פולימר המספיקות לנסיעה של כ-140 ק"מ. כל טעינה אורכת שש שעות משקע ביתי רגיל.

ביצועי המכונית ריכזו פרק חשוב באופן התכנון. לאור משקלן הנמוך של הסוללות - קלות ב-30 אחוזים מניקל מטאל וצנומות מהן ב-40 אחוזים, המכונית מאיצה ל-100 קמ"ש ב-13.1 שניות ומהירותה המרבית עומדת על 130 קמ"ש. גם נושא הבטיחות נלקח בחשבון וכאן מציינת יונדאי שימוש במנגנון ה-VESS, סימול ל-Virtual Engine Sound System, הפולט צליל חיצוני על מנת לסייע ללקויי ראייה לדעת על קרבתה.

לדברי יונדאי, הושקעו בפיתוח הפרויקט סכומים נכבדים לאורך זמן ממושך, והמכונית ערוכה להיכנס לתכנית ניסיונית מסודרת בסיאול בחודשים הקרובים. לפי תכנוניה המקוריים, שאיפתה היא לייצר כ-2,500 עותקים עד שנת 2012 והיא תמשך לבחון את כישוריה של הבלו-און החשמלית לקראת הטמעה רחבה יותר בציבור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully