וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד התחבורה: נייצא מכוניות משומשות

12.9.2010 / 14:15

שר התחבורה ישראל כץ אישר תוכנית לייצוא מכוניות משומשות לירדן ועירק, כחלק מהצערת צי הרכב בישראל

מעט פחות משנה לאחר שהחלה תוכנית הגריטה, משרד התחבורה מציג דרך נוספת להיפתר מכלי הרכב המשומשים שלכם. הפעם בתוכנית, אלה לא יגרסו וימוחזרו, אלא ימכרו בשלמותם למדינות ערב השכנות, ירדן ועירק. לדברי שר התחבורה ישראל כץ, מתן ההיתר ליצוא רכב משומש מישראל לחו"ל ייטיב עם העוסקים בענף ויעניק יתרונות משמעותיים למשק ולאזרחים פרטיים המתקשים למכור את רכבם הפרטי.

במשרד התחבורה מציינים כי מדוח כלכלי שהוכן לאחרונה על ידי הממונה לשעבר על הכנסות המדינה במשרד האוצר, יורם גבאי, נציב מס הכנסה לשעבר דורון לוי והיועץ הכלכלי אלדד בריק, עולה כי ההיתר לייצוא רכב משומש לחו"ל יביא להצערת גיל הרכב בישראל ולהגברת רכישת כלי רכב חדשים, כאשר ההערכות מדברות על כך ש-8 ועד 10 אחוזים מכלי הרכב המשומשים ישווקו בחו"ל, הווה אומר, כ-50 ועד 60 אלף כלי רכב משומשים בשנה.

בהמשך לכך, ציין שר התחבורה כי התוכנית תצמצם את מספרם של כלי הרכב הישנים בכבישים ותביא לרכישה של כלי רכב חדשים ובטוחים יותר. בכך ניתן יהיה לשפר את הבטיחות בכבישים ולצמצם את זיהום האוויר הנפלט מכלי הרכב.

גם המדינה תרוויח מתוכנית זו. מלבד ההפחתה בזיהום האוויר והעלאת רמת הבטיחות בכבישים, לדברי משרד התחבורה, המהלך יביא לשיפור הכנסות המדינה ממסים מאחר שיצוא רכב יגרום לגידול כמעט מקביל בהיקף היבוא וממילא לתוספת הכנסות ממסים הנובעות מההפרש שבין מיסי היבוא על רכב חדש לבין ההחזרים שיקבלו היצואנים על רכב משומש.

על פי התוכנית החדשה ובניגוד לתוכנית הגריטה, את צרותיהן של המכוניות המשומשות, קרי בטיחות ירודה וזיהום אוויר גבוה יחסית לכלי רכב חדשים, אנו רק נעביר הלאה ולא נבטל. בהתאם לכך, ניתן יהיה להציע למכירה כלי רכב במדינות ירדן ועירק בעזרת יצואנים מקומיים ללא הגבלת שנתון או מפרט טכני. אולם, עדיין מוקדם לשמוח. שכן, תוכנית זו מיועדת בעיקר לטובת חברות הליסינג וסוחרי הרכב הגדולים בישראל ואף נרקמה תחת בקשתם של אלה ולכן היא כמעט ואינה מיועדת לבעלי רכב פרטי.

וכמה תקבלו על הרכב המשומש שלכם? זהו עניין כספי שמשרד התחבורה משאיר לכוחות השוק. השר כץ פנה למשרד האוצר בבקשה לאשר את החזרי המס הנדרשים כתוצאה מייצוא כלי רכב לחו"ל והיקף החזר המס יהיה בהתאם לגיל הרכב ויחסית להיקף המס ששילם במקור. מהלך זה יאפשר בעצם את הוזלת מחיר כלי הרכב המשומשים, כדי לעשותם לאטרקטיביים במדינות השכנות, בהן המיסוי על רכב חדש נמוך מזה הנהוג אצלנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully