וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסטון מרטין מתכוננת ללה מאן 2011

ירון אדרי

13.9.2010 / 14:56

יצרנית מכוניות הספורט מבריטניה רוצה אליפות במירוץ 24 השעות של לה מאן. האם המכונית החדשה תביס את אודי ופיג'ו?

אסטון מרטין, אודי או פיג'ו? אתם בטח תבחרו בראשונה, יצרנית מכונית הספורט הבריטית שבין השאר מספקת לג'יימס בונד דרכי ניידות. אלא שבכל הקשור למירוצים ובפרט מירוץ 24 השעות של לה מאן, הבריטים רק מזדנבים מאחרי הגרמנים והצרפתים. בעשור האחרון הוכתרה אודי לאלופה מידי שנה, עם איבוד רגעי של התואר לפיג'ו ב-2009, וגם כשכבר עשתה זאת יצרנית בריטית (בנטלי) הייתה זאת רק הסוואה לטכנולוגיה גרמנית. עכשיו אסטון מרטין החליטה שהגיע זמנה לתקוף.

מידי חודש יוני מתקיים בצרפת המירוץ המסורתי, ולשנת 2011 מכינה אסטון מרטין מכונית חדשה לגמרי שתחליף את זו שתוכננה יחד עם לולה. בהתאם לתקנות החדשות, תוכננה המכונית מחדש כך שתציג אופוזיציה ראויה לשמה מול טילי הטורבו דיזל של אודי ופיג'ו בקטגוריה הבכירה LMP1. הבריטים אמנם תכננו מחדש גם את המנוע, אולם בחרו לשמור על תצורת הבנזין ולא לעבור לדיזל הבלתי ניתן לעצירה.

"בשנים האחרונות היה בלתי אפשרי להתמודד כשווים מול מכונית הדיזל", כל לדברי יו"ר דיוויד ריצ'ארדס שבאמתחתו אליפויות כמעט מכל סבב אפשרי. "עם התקנות החדשות, ההבדלים מתאזנים ועל כן בנינו מכונית שכל כולה אסטון מרטין". לקראת המירוץ, תעמיד החברה לא פחות משש מכוניות מוכנות לקרב או לפחות לאימונים הרטובים שלפני.

אסטון מרטין אמנם דומיננטית מאוד בקטגוריות המשנה של הלה מאן, אולם בקטגוריה הבכירה אליה שבה לפני שנתיים היא מתקשה כאמור לעשות זאת. היא הוכתרה לאלופה פעם אחת בלבד, ב-1959 עם ה-DBR1 בה נהגו רוי סלבדורי והאגדה בחייו קארול שלבי. האם העשור החדש יביא לה עוד אליפות?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully