וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיה מחרימה את איראן

14.9.2010 / 12:40

יצרנית הרכב מדרום קוריאה תפסיק לייצא מכוניות למדינה האיסלמית בעקבות חשד שהתכנית הגרעינית מיועדת לפיתוח נשק

קיה מוטורס הודיעה היום (שלישי) כי הפסיקה לייצא כלי-רכב לאיראן, כך מדיווחי כלי-התקשורת בקוריאה. ההכרעה נפלה לאחר שממשלת דרום קוריאה החליטה לגזור סנקציות רחבות היקף על הרפובליקה האיסלמית בשל חשד שהתכנית הגרעינית מיועדת לכאורה לפיתוחם של כלי-נשק. עבור איראן, מדובר בקנס לא קל, מאחר וקיה נחשבת ליצרנית מאוד פופולרית בתחומה. דובר קיה מייקל צ'ו אמר ל-AFP, כי מדובר רק בצד אחד של ההחלטה, וכי ישנם היבטים נוספים אך סרב לגלותם.

במסגרת הסנקציות הפסיקה קיה לייצא כלי-רכב, חלקי חילוף ותוכניות השלמה למפעלים. אשתקד, שגרה קיה כ-4,200 כלי-רכב לאיראן וכן כמות נכבדת של חלקי חילוף. נכון למדגמים הנערכים לאחרונה בדרום קוריאה, המכונית המבוקשת ביותר של קיה במדינתו של אחמדינג'ד היא פרייד הקטנה, המהווה נתח של בין 30 ל-40 אחוזים מכמות המכוניות על הכביש.

ממשאלים שנערכו השבוע בסאול, עולה כי קבוצה גדולה של עסקים ויצרנים בחרו לנתק מגעים עם איראן ואינם מייצאים סחורה למדינה. סקר שנערך במקום מצא כי מתוך 88 בתי-עסק המנהלים התקשרות עם איראן, כ-28 אחוזים מהם חדלו לשלוח סחורה ועוד 48 אחוזים שוקלים להצטרף לחרם. עוד עולה מסאול כי חלה הגבלה על השקעות בנפט ובגז באיראן, אולם מדובר במתכונת מצומצמת למדיי. עשרה אחוזים מהנפט של דרום קוריאה מקורו מאיראן.

על פי בכירי קיה, ההחלטה להטיל סנקציות על איראן נבעה בעיקר בשל שורה של חיזוקים שמקבלת המעצמה האמריקנית מהאו"ם, לאחר שזו מצאה כי הכור הגרעיני באיראן מתוכנן להערכתה לפיתוח כלי-נשק גרעיני. לפי שעה, גם עסקאות שאינן נכללות בסנקציות מחייבות את אישורה של ממשלת דרום קוריאה אם הסכומים חוצים את רף ה-40 אלף יורו.

  • עוד באותו נושא:
  • קיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully