וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתקפה ההיברידית של טויוטה

ירון אדרי

14.9.2010 / 14:14

היצרנית היפנית תשיק בשנתיים הקרובות שישה דגמים היברידיים חדשים, שניים מהם למותג לקסוס. גם רכב חשמלי בדרך

טויוטה ממשיכה במתקפה ההיברידית. היצרנית היפנית מודיעה כי תשיק לא פחות משישה דגמים היברידיים חדשים בשנתיים הקרובות, זאת כסוג של מענה ליריבתה מבית הונדה שחשפה לפני כשבועיים את גרסת הכלאיים לסופרמיני ג'אז. בין הדגמים החדשים, תוצע יאריס היברידית כתשובה ישירה לג'אז ורמז לה ניתן בתערוכת דטרויט בחודש ינואר השנה עם הקונספט FT-CH. לאחר השקת כל הדגמים המיועדים, יעמוד הצי ההיברידי של טויוטה על כעשרים דגמים.

תוכניותיה של טויוטה אינן תקפות רק למותג העממי ושניים מששת הדגמים יהיו של מותג הפרימיום לקסוס, כך מדיווח של ה'וול סטריט ג'ורנל'. על פי דברים שאמר סגן נשיא החברה טאקשי יוצ'יאמדה, חלק מהדגמים יהיו בלעדיים כלומר כמו הפריוס, לא יציעו גרסאות עם מנועי בעירה בלבד. לאחרונה, שמועות מכיוון היצרנית מדברות על השקת מותג חדש למכוניות מסוג זה כאשר הדגם הבא צפוי להיות גרסת מיניוואן על בסיס הדור השלישי לפריוס וגם לא נתפלא אם יוצג דגם ספורטיבי שיכנס לנישה שיצרה הונדה עם ה-CR-Z. כמו כן, אומר יוצ'יאמדה כי לא מדובר בגרסאות היברידיות לדגמים קיימים אלא דגמים חדשים לגמרי או דור חדש, ומכאן שב-2012 יתכן ונראה את הדור הבא של היאריס והקורולה.

עוד נזכיר כי לאחרונה איחדה טויוטה כוחות עם טסלה האמריקנית להשקת כלי רכב חשמליים חדשים. מדובר בשני דגמים בנוסף לשישה ההיברידיים, ככל הנראה מתחרה לניסאן ליף וכן רכב פנאי-שטח על בסיס הראב 4. יוצ'יאמדה מאשר כי אלה יוצגו בתערוכת לוס אנג'לס הקרובה בחודש נובמבר ורומז גם כי רכב תא-דלק ישווק במהדורה מוגבלת ב-2015 במדינות בהן ישנה תשתית לתדלוק מימן.

אלא שהיפני מצהיר כי עדיין מוקדם לעבור לטכנולוגיה חשמלית בלבד, ועל כן המשך ההשקעה בטכנולוגיה ההיברידית. "בטכנולוגיית הסוללות הקיימת כיום, עדיין בלתי אפשרי להפוך מכוניות חשמליות לעיקר". עוד הוא מוסיף כי שלב הביניים הבא לפני מכוניות חשמליות טהורות, הוא מעבר מסיבי למכוניות היברידיות 'שקע-תקע' אותן ניתן יהיה להטעין גם על ידי רשת החשמל, כאשר באביב 2012 תושק גרסה זו לפריוס.

  • עוד באותו נושא:
  • טויוטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully