וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קונצרן קרייזלר נערך ל-2011

16.9.2010 / 10:10

הציג את מחליפת הסברינג שתכונה 200 ומהדורות מעודכנות לוואן המשפחתי טאון אנד קאנטרי. ג'יפ מותחת את פניו של הפטריוט

באירוע פרטי שנערך השבוע במתקני קרייזלר בפלורידה, הציגו בכירי הקונצרן את המכוניות החדשות של מותגי החטיבות, בדרכן להשקה הרשמית בעוד מספר חודשים. כ-2,400 נציגי-מכירות ומנהלים מחטיבות הליבה התרכזו תחת קורת גג אחת כדי לטעום מקרוב את התוצרת האחרונה, ביניהם קרייזלר 200 מחליפת הסברינג, ג'יפ פטריוט שזכה למתיחת פנים, וקרייזלר טאון-אנד קאנטרי משודרג נכבדות.

זוהי ההתכנסות הראשונה של קרייזלר המשוקמת מאז פשיטת הרגל המתוקשרת אשתקד. מנכ"ל פיאט-קרייזלר החדש סרג'יו מרצ'יונה, טוען כי מדובר בצעד ביניים הנועד ללטש את מותגי הקונצרן ולעמוד בתחרות. "לוקח לחברה לפחות שלוש שנים לפתח מכונית חדשה, ולכן החלטנו שכדי למנוע בריחת לקוחות ננסה לחדש איפה שאפשר, וכמובן לשפר מה שקיים", כך האיטלקי.

המכונית שמרכזת סביבה הרבה עניין היא המשפחתית 200, היורשת לקרייזלר סברינג סדאן הוותיקה המשווקת גם בישראל. קרייזלר החליטה שלא לפרסם תמונות מלאות שלה בשלב זה, ועל כן נאלץ להסתפק בטפחים חתוכים וביחידות תאורה חלקיות. לדברי קרייזלר, ישאפו למצב אותה כאופציה מפוארת לצידה של ה-300 ולתמחר אותה בהתאם. כך שלכאורה, יעשו מאמצים לשכנע את הנהגים שמדובר ברכב חצי-חדש ומתקדם.

ה-200 היא נגזרת מקונספט שנחשף בתערוכת דטרויט 2009, ושואלת פרטים רבים מרכיביה מ-300C היוקרתית. קרייזלר מספרת על מערכת מתלים מכויילת מחדש שתדאג לחדד את היציבות וההתנהגות על הכביש, ועוד מאוזכר תא נוסעים מודרני, נעים ומזמין, מצוייד באפשרויות הפעלה מגוונות לממשקים ולמערכות העזר השונות במכונית.

בחזיתה של ה-200 ישכנו מנועי בנזין בהספקים הנעים בין 200 כ"ס (2.4 ל' ארבעה צילינדרים) ל-300 כ"ס (V6), בחיבור אל תיבות אוטומטיות עם שישה יחסי העברה. קרייזלר מכוונת אגב ישירות להונדה אקורד ויונדאי סונטה החדשה, ולמי שתוהה לגביי גרסת הקבריולה, גם היא תעבור תהליך דומה מבחינה ויזואלית, ותחומש באותם מנועים.

חייבים למשפחה

למשפחות הגדולות, קרייזלר שולחת השנה לדרכים את המיניוואן החדש בשורותיה, טאון-אנד קאנטרי - מוביל הנוסעים הפופולארי שחגג השנה 21 שנות ייצור. הדור החמישי היוצא מורכב מאז 2008 וקצר הצלחה די גדולה בקרב האוכלוסיה האמריקנית, וכעת צופים כי הדגם הנכנס ימשיך את המסורת ויהנה מביקוש גדול.

קרייזלר השתילה בו כ-40 מערכות בטיחות, חלקן מוכרות כמו ניטור שדה ראייה מת, ואחרות משוכללות יותר כמו ה-Rear Cross Path Detection - מערכת בקרה לשמירת מרחק. כל מערך הקונסולה המרכזית הפך נגיש ונוח יותר להפעלה, וכולל מתגים פחות מסורבלים לידיים. הנדסת האנוש, שלעתים פוגעת בתדמית האמריקנית, זכתה לעידון אירופי בסיועה של פיאט ולפי התמונות נראה שהתוצאה נאה ושימושית, כמו גם החידושים מחוץ למרכב שיאריכו את חייו.

המנוע החשוב ביותר של הטאון אנד קאנטרי הוא ה-V6 פנסטאר המפיק 283 כ"ס ו-35.9 קג"מ, בשידוך לתיבה אוטומטית שישה הילוכים. צריכת הדלק שלו אמורה להחזיר בממוצע כ-8 ק"מ לליטר ופליטת המזהמים תצנח בכמה אחוזים. זאת לעומת מנועים קודמים שהפיקו בין 175 ל-200 כ"ס ונחשבו זללנים, מזהמים, ומיושנים טכנולוגית.

מעדכנים גם בג'יפ

אחרון ברשימת המעודכנים הוא הג'יפ פטריוט (או ליברטי אם אתם ברוסיה), שבו אין שינויים רציינים מלבד שדרוג להופעה החיצונית תודות להתקנת ערכה קוסמטית קלה. בולטים בו הם השבכה הקדמית המחודשת, פגושים משולבים ביחידות תאורה וחישוקי 17 אינטש מעוצבים מסדרות המשפחה.

גם בתוך תא הנוסעים קרייזלר הקפידו ליישר קו עם יתר בנות הבית, וטוענים למגוון חיפויים רכים מסביב לקבינה, אבזור מרשים, קונסולה איכותית יותר והמון תשומת לב לפרטים הקטנים. מבחינת מכלליו של הפטריוט, התווסף ס"מ אחד למרווח הגחון שכעת ניצב כ-22 ס"מ מעל הקרקע כדי שגם דגם זה יצליח להעניק הנאה בשעות הפנאי מחוץ לאספלט. עוד בסעיף היכולות סט בולמים קשיח יותר ומערכת היגוי מתקשרת מבעבר לשיפור ההנאה מהנהיגה גם על הכביש.

נכון להיום, המצב הכלכלי בקרייזלר אינו חיובי, עם הפסדים מצטברים של כ-369 מיליון דולרים במחצית הראשונה של השנה וקריאות רבות לתיקון (ריקולים). אין התאוששות במכירות, ואלה עדיין שרויות בתרדמת למרבה הצער: בחודש אוגוסט האחרון זינקו אמנם המסירות בכעשרה אחוזים בקרב ציי רכב, אולם מנגד צנחו אצל המגזר הפרטי בכמעט כפול מכך. עוד עולה כי רק בסגמנט המשאיות מצליח הקונצרן לרשום רווחים, מאחר וזה אחראי ל-70 אחוז מנתח המכירות בחודשיים האחרונים. האם הדגמים החדשים למשפחה יאירו פנים? נחכה ל-2011.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully