וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאן, איזה משאית

16.9.2010 / 16:54

יצרנית המשאיות מאן משגרת לתערוכת הנובר את הקונספט S, במכלליו טמון העתיד הירוק למשא כבד על גלגלים

בסוף חודש ספטמבר הקרוב, מעט לפני תערוכת פריס, תפתח תערוכת המסחריות הבינלאומית בגרמניה הנערכת בעיר הנובר. כלי-רכב ורסטילים מחטיבת המסחריות של תאגידי הרכב הגדולים בעולם מתוכננים להופיע במתחם, וכבכל שנה תצגנה היצרניות פיתוחים חדשים בתחום הנשיאה ובפרט רעיונות מהפכניים בפן המסחרי הגדול והחשוב באירופה - משאיות.

חברת MAN (מינכן) תחשוף בהנובר את הקונספט S המרשים. ולפי התמונה היחידה שהיצרנית מפיצה בהחלט יש מקום לטענה שעיצוב חיצוני הוא אינו נחלתם הבלעדית של יצרניות המכוניות. ה-S קונספט תשווק כמשאית ניסיונית כבר בשנה הבאה, ומבעד למעטה העתידני והמפוסל מסתתרת יחידת דיזל מעניינת מאוד שתפלוט מעט CO2 (יחסית למשאית ענק) ותגלח את צריכת הסולר באחוזים גבוהים.

אין מידע קונקרטי על קיבולת המנוע, הספקים וכדומה, אולם MAN מספרת כי בזכות קווי המתאר המיוחדים של הקונספט תצנח גמיאת הסולר בכ-25 אחוזים לעומת משאית דומה במשקל כולל של כ-40 טון למשל, ואילו מדד זיהום האוויר יקוצץ בלפחות 10 אחוזים בשל מערכות יניקה ופליטה משופרות שתותאמנה למשאית. בהתחשב בעלויות הסולר והכמות שהמשאיות צורכות ביום עבודה, למתחרותיה של MAN, ובפרט וולוו (שגם לה כמה הפתעות בשרוול לתערוכה) צפוי מאבק לא קל על מקום בציי החברות.

חברת MAN נוסדה ב-1758 והיא מפעילה כיום שלושה אגפים מרכזיים בתפוקה מלאה: אוטובסים, משאיות, ופיתוח מנועי טורבו-דיזל לכלל התעשייה. במלחמת העולם השנייה מפעלה הראשי בעיר נורנברג הפך מטרה מבוקשת על ידי בעלות-הברית, היות וממנו יצאו כמחצית מיחידות טנקי הפנזר של הצבא הנאצי. בעידן המודרני, ספגה שורה של תביעות בעקבות פרשיות שחיתות בכ-20 מדינות (שוחד בעבור הזמנות גדולות). יחד עם זאת, היא עדיין נחשבת לאחת החברות הרווחיות בתחומה, כאשר רק בשנת 2009 הסתכמו הכנסותיה בכ-270 מיליון יורו. עוד היא מחזיקה בכ-20 אחוזים ממניות חברת המשאיות השודית סקניה, הנמצאת בשליטת פולקסווגן.

  • עוד באותו נושא:
  • מאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully