וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צמיגים סינים גם ב-WRC

ירון אדרי

17.9.2010 / 7:53

DMAC הסינית תהיה ספקית הצמיגים השנייה לאליפות הראלי העולמית לצידה של מישלין. תציע מחירים זולים לקבוצות הקטנות

יצרנית הצמיגים הסינית DMAC תהיה ספקית רשמית של אליפות הראלי העולמית ה-WRC החל מעונת 2011, כך בהודעה רשמית שהפיצה היום. זאת, לאחר שעברה בהצלחה את הבדיקות המקדימות של התאחדות ה-FIA הבינלאומית והתחייבה לעמוד בכל התנאים שהציבה בפניה.

DMAC תהיה ספקית הצמיגים השנייה בסבב ה-WRC, לאחר שמוקדם יותר השבוע קיבלה גם מישלין מצרפת את אישור ה-FIA. השתיים מצטרפות לסבב לאחר שפירלי הודיעה שלא תחדש את החוזה שלה להיות הספקית הבלעדית לאחר שלוש שנים בהן עשתה זאת. במקרה של מישלין, מדובר בחזרה לאליפות אחרי שעשתה זאת לפני הבלעדיות שקיבלה פירלי באמצעות חברת BF גודריץ' שבבעלותה. למישלין 38 אליפויות כספקית צמיגים לקבוצות ונהגים.

בניגוד לצמיגי מישלין היקרים ובעלי המוניטין בהם תבחרנה בוודאי הקבוצות הרשמיות, DMAC מכוונת את פעילותה אל הקבוצות הפרטיות דלות התקציב עם צמיגים במחירים שיהיו אטרקטיביים יותר. החברה מבטיחה צמיגים באיכות גבוהה או לפחות כזו שתשביע את רצונם של הנהגים אליהם היא מכוונת, אולם ספק אם היא מכוונת באופן ישיר על כיבוש הפודיום.

צמיגי DMAC מיוצרים על ידי קבוצת 'שאנדונג יונגטאי כמיקל' בעיר דונגיינג. מידי יום מייצרת החברה כ-22 אלף צמיגים המיוצאים לשיווק בכל העולם. לאחר אישור ההתאחדות, האיצה היצרנית את פיתוח הצמיג בעזרת נהג המירוצים מארק היגינס במטה החברה בסין.

החל מהעונה הבאה תהיה פירלי ספקית הצמיגים הבלעדית בסבב הפורמולה 1 במקום ברידג'סטון, ועל כן החליטו בחברה האיטלקית להתמקד בסבב עולמי אחד. נהג המבחן בפרויקט החדש ניק היידפלד כבר החל בסדרת מבחנים אותם הגדירה פירלי כמוצלחים. השבוע ערכה החברה מבחן בן יומיים בחרז ספרד במהלכם הודיעה כי היידפלד יסיים את תפקידו היות והוא חוזר לנהוג בסבב במדי סאובר, במקום פדרו דה לה רוסה. בתחילה נראה היה כי דה לה רוסה יהיה נהג הניסוי החדש של פירלי, אולם כעת נקשר שמו של נהג רנו לשעבר רומיין גרוסז'אן כמי שישב מאחורי ההגה במבחנים שיערכו במונזה איטליה בשבוע הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully