וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם (ובעיקר) בכיפור נזהרים בכביש

ירון אדרי

17.9.2010 / 8:49

עשרות אלפי רוכבים והולכי רגל ימלאו את כבישי ישראל ביום הכיפורים. קבלו מספר טיפים לשיפור הבטיחות

יום הכיפורים שיחל בערב יום שישי ויימשך עד לצאת השבת, יוציא אל הרחובות כמידי שנה עשרות אלפי רוכבי אופניים, רובם ילדים, אך גם בוגרים. אליהם יצטרפו גם רוכבי סקייטבורד, קורקינט, רולר-בליידס ועוד סוגים שונים של כלים גלגליים שיחליפו את המכוניות על הכבישים (הן עדיין עלולות להופיע) ולצדם כמובן גם הולכי רגל רבים. למרות היעדרם של כלי הרכב הממונעים, רוכבי האופניים והקורקינטים עדיין נמצאים בסכנה כשעיקר התאונות הן עצמיות ומלוות בפגיעות גפיים ברמות חומרה שונות וכן פציעות ראש למי שבחר שלא להשתמש בקסדה.

אולם, לא רק תאונות עצמיות נרשמות אלא גם תאונות חזיתיות, חזית-אחור וחזית-צד בין הרוכבים לעצמם ובין הרוכבים להולכי הרגל הרבים המהלכים על הכבישים. מדי יום כיפורים מטפלים שירותי החירום ובתי החולים במאות נפגעים שמרביתם ילדים. פרט לפגיעה הפיזית, אתם גם חשופים לתביעה משפטית בהתאם לחומרת הפציעות לה גרמתם ונזכיר כי לאף אחד אין ביטוח כפי שיש לכלי רכב לפיצוי צד שלישי.

בכדי שיום הכיפורים הנוכחי יעבור בשלום ובשלווה, הנה מספר טיפים שיעזרו לכם לשמור על עצמכם ועל הסובבים אתכם:

למרות שביום הכיפורים הכבישים נראים ריקים מכלי רכב, מדי פעם מכונית או אופנוע עשויים להופיע. בין אם אתם נמנים בין הולכי הרגל או נמצאים מאחורי ההגה, נקטו במשנה זהירות - שני הצדדים לא מצפים לפגוש את האחר על הכביש.

יש לבדוק את תקינות הכלים הגלגליים איתם אתם מתכוונים להתנייד, בעיקר אם אלה לא היו בשימוש זמן ממושך. בידקו את תקינות הבלמים באופניים, הצמיגים ומלאו אוויר.

נראות היא דבר חשוב בעיקר בשעות החשיכה. בידקו שברשותכם פנס תקין וכן מחזירי אור. אנו נמליץ לכם גם להתקין פעמון כדי להזהיר את שאר המשתמשים בכביש.

ציוד בטיחות הינו דבר חשוב מאוד. חיבשו קסדה תקינה וריכסו אותה סביב ראשכם ונמליץ גם להצטייד במגנים למפרקים וכפפות. בידקו ששרוכי הנעליים אינם רפויים כדי שלא יסתבכו בשרשרת.

אם אתם מתכוונים לרכב למקומות מבודדים, קחו עמכם אמצעי חירום כמו מים וטלפון נייד. רצוי מאוד לציין בפני קרוביכם לאן פניכם מועדות כדי שיוכלו לכוון את כוחות ההצלה במידה וזה ידרש.

לא רק רוכבים צריכים להזהר, אלא גם הולכי הרגל הפגיעים. ובכל מקרה, אל תשכחו שלמרות שמדובר ביום כיפור, רכבי ביטחון והצלה עדיין נעים על הכבישים כדי לשמור עליכם.

אנו בוואלה! רכב מאחלים לכל בית ישראל צום קל וגמר חתימה טובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully